NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
National Sales Congress Director
National Sales Congress Director – stań się liderem przyszłości! [PROGRAM]
13 października 2020
Sales Navigator
Sales Navigator LinkedIn jako narzędzie nowej strategii sprzedażowej
15 października 2020

Polityka anulacji i segmentacja gościa hotelowego. Zmiany w branży hotelarskiej

zmiany w branży hotelarskiej

Jednym z prelegentów National Sales Congress była Małgorzata Kalinowska-Klimek. Tematem jej wystąpienia były zmiany w branży hotelarskiej. Powiedziała między innymi o tym, jak istotna w obliczu pandemii jest korekcja segmentacji gościa i polityki cenowej.

W swojej prelekcji Małgorzata Kalinowska-Klimek zwróciła uwagę na to, że ostatnie miesiące to ciągłe zmiany w branży hotelarskiej. – Przede wszystkim jest to zmiana segmentacji gościa i brak odwiedzającego zagranicznego, czyli skupienie się wyłącznie na gościu krajowym. Zmianie uległa także polityka anulacji i duże znaczenie mają kwestie bezpieczeństwa – odparła prelegentka.

Zmiany w branży hotelarskiej – segmentacja gościa hotelowego to podstawa

Na co przede wszystkim powinni zwrócić uwagę zarządzający obiektami hotelowymi w dobie pandemii? Jak uchronić branżę przed kolejnym kryzysem i zacząć zarabiać więcej? – Po pierwsze, należy najpierw przeanalizować, jakiego gościa ma dany hotel i dostosować ofertę do tego klienta. Niestety, w wielu przypadkach błędem jest to, że nawet mimo zmian zakupowych u konsumenta, jak większe zainteresowanie pobytami w weekend, ceny w tygodniu są nadal wyższe niż w soboty i niedziele. To powoduje, że hotel traci możliwości dodatkowych przychodów w weekendy, gdy obłożenie ma dużo większe. Niektóre oferty są też cztero-pięciodniowe podczas gdy standardowy pobyt wynosi teraz dwa, trzy dni – zaznaczyła Małgorzata Kalinowska-Klimek.

W ubiegłą sobotę decyzją premiera Mateusza Morawieckiego w całej Polsce wprowadzono żółtą strefę. Obecnie działalność hotelarska jest dopuszczalna, z wyłączeniem działalności klubów i dyskotek oraz miejsc udostępnionych do tańczenia. Stosuje się przepisy dotyczące kongresów, basenów, siłowni, gastronomii oraz działalności kulturalnej – jeśli taka jest świadczona w hotelu itp.
Czy strefy wpływają na decyzje zakupowe klientów?

Żółte strefy i anulacje rezerwacji

– Jeśli chodzi o hotele w miejscowościach w żółtych strefach, to w przypadku, gdy obiekt oddalony jest od innych, obostrzenia nie mają aż tak dużego wpływu na anulację rezerwacji. Zapewne żółta strefa powoduje, że nie przychodzi aż tak dużo nowych. W przypadku czerwonej sprawa jest inna i ludzie faktycznie reagują na to, w jaki sposób zabezpieczony jest hotel. Sprawdzają też, czy jest to zabezpieczenie tylko na papierze czy w rzeczywistości. Klienci przychodzą, analizują i kontrolują działania obiektów. Mają większą chęć do dokonania rezerwacji w miejscach, gdzie restrykcje faktycznie są wprowadzone – zaznaczyła prelegentka.

Uspokoiła również, że w przypadku hoteli w miastach obłożenie zapewnione będzie przez branże, które niezależnie od sytuacji epidemiologicznej zmuszone będą się przemieszczać. Co można jednak zrobić, by miejskie hotele nie zderzyły się z przewidywaniami ekspertów i nie odnotowały 20-30 procentowego obłożenia na jesień? – Wszystko zależy od tego, w jakiej skali i jak szybko wprowadzane będą kolejne restrykcje. Są branże, które muszą podróżować – przykładowo branża farmaceutyczna, rynek maszynowy. Może jest to czas, by nawet obiekty biznesowe zaczęły dostosowywać nieco ofertę pod klienta leisurowego, który wraz z rodziną poszukuje innych doświadczeń? Przede wszystkim należy jednak być w stałym kontakcie z korporatami, by zobaczyć, jakie są potrzeby gości na dzień dzisiejszy i czego oczekują. Niestety, nie zbudujemy potencjału, którego nie ma – przyznała Kalinowska-Klimek.

Promocja oparta na informacji o bezpieczeństwie

Hotele mogą sobie pomóc również od strony promocyjnej. Trzeba dostosować strony internetowe i social media do aktualnej sytuacji. Należy sprawdzić, czy we wszystkich kanałach komunikacji podane są informacje o zabezpieczeniach. Dziś pierwszym filtrem wyboru gościa szukającego rezerwacji, jest bezpieczeństwo, a drugim cena. Wydaje nam się, że wszyscy to mamy. Przeanalizowałam jednak nie tak dawno kilkanaście hoteli i portali. Okazało się, że wcale nie jest tak oczywiste dla zarządzających obiektami – zakończyła ekspertka.

Czytaj również:

Jacek Walkiewicz: motywacja jednym z najważniejszych kluczy do efektywnej sprzedaży

//]]>