Koronawirus zmienił świat. Prężnie rozwijające się gospodarki zanotowały spowolnienie, a duża część polskiego biznesu nie byłaby w stanie przetrwać bez zewnętrznej pomocy. Dla niektórych okazała się ona jednak za mała, co spotęgowało kryzys i oddziałało na wzrost bezrobocia. Wpływ pandemii na sprzedaż był i będzie odczuwalny przez najbliższe lata.
Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności
Badania, które wykonało Livespace wykazały, że aż 65 procent badanych odczuło oddziaływanie pandemii w kontekście poziomu sprzedaży. Nic dziwnego. Czasowe zawieszenie niektórych sektorów gospodarki w połączeniu z utrudnieniami w utrzymaniu i rozszerzeniu łańcucha dostaw sprawiły, że wielu przedsiębiorców mierzyło się z problemami, które były im dotąd obce. Na drugim biegunie znalazły się biznesy, które mimo utrudnień się rozwijały. Zyskiwały między innymi branże informatyczne czy logistyczne. Mimo to tylko 7,5 procenta ankietowanych wskazało, że pandemia wpłynęła pozytywnie na ich aspekty sprzedażowe. Niecałe 11,5 procenta nie odnotowało oddziaływania kryzysu koronawirusowego na prowadzony przez nich biznes.
Według badań, wśród firm, które odnotowują spadek sprzedaży w związku z pandemią COVID-19 co druga planowała lub już wprowadziła zmniejszenie wysokości wynagrodzeń albo zmniejszenie zatrudnienia. Zaledwie 1,92% respondentów zadeklarowało, że w związku z negatywnym wpływem pandemii koronawirusa ich firmy planują zwiększyć zatrudnienie lub wysokość wynagrodzeń.
Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]
Tym bardziej istotne jest, by znaleźć sposób na pobudzenie sektora sprzedaży. Skuteczne podpowiedzi od rynkowych ekspertów dla sales managerów pozytywnie wpłyną na zysk firm i zabezpieczą ich przyszłość przed kolejnymi kryzysami. Co zrobić, by znaleźć nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji? Jak zarządzać sprzedażą efektywnie i zwiększać przychody mimo kryzysu? O tym podczas National Sales Congress powiedzą między innymi Jacek Walkiewicz, Wojciech Herra i Krzysztof Sarnecki.
14 września 2021, Warszawa
Więcej informacji: nationalsales.pl
Sprawdź nas także na Facebooku:
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu