NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Marketing wsparcia sprzedaż
Marketing wsparcia sprzedaży. Jeden z najistotniejszych elementów firmy
21 czerwca 2021
Wpływ pandemii na sprzedaż
Wpływ pandemii na sprzedaż
3 lipca 2021

Trzy strategie zwiększania sprzedaży

strategie zwiększania sprzedaży

Praca w sprzedaży jest intensywna, konkurencyjna i bardzo wyczerpująca. Jest też niesamowicie satysfakcjonująca. Drabina do sukcesu jest wąska, a wiele osób walczy o to, by być na szczycie. Co zrobić, żeby zwiększyć swoje szanse? Trzy strategie zwiększania sprzedaży.

Zanim dotrze się na szczyt, należy doprowadzić sprzedaż do punktu, w którym zwiększone zostaną współczynniki konwersji. Poznaj trzy strategie zwiększania sprzedaży.

Poznaj swoją grupę docelową od podszewki

Pierwsza strategia sprzedaży w podnoszeniu liczby klientów jest prosta: zapomnij o tym, że istnieje idealny klient. To może wydawać się sprzeczne z intuicją, ale wszystkie badania rynku nie pomogą, jeśli kierujesz się do konkretnych potencjalnych klientów, ponieważ uważasz, że tylko oni są wszystkim, co pasuje do Twojej firmy. Jasne, można pracować nad niszowym zakątkiem rynku i sprzedawać tylko produkty, które mają grupę docelową. Dążenie do tak zwanych idealnych klientów to jednak ryzyko osiągnięcia niczego. Należy pamiętać, że rynek docelowy składa się ze znacznie bardziej zróżnicowanej grupy demograficznej.

Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności

Jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, kim będą potencjalni nabywcy, jest usunięcie linii podziału między potencjalnymi klientami a odbiorcami docelowymi. Warto założyć, że każdy ma potencjał do sprzedaży. Dzisiejsi konsumenci są bardzo zróżnicowani. Twoi przedstawiciele handlowi powinni to odzwierciedlać w swojej pracy – to po prostu najlepsza praktyka.

Korzystaj ze wszystkich platform

Nie jest przesadą stwierdzenie, że media społecznościowe zawładnęły naszym życiem. Kiedyś było tak, że sklepy stacjonarne walczyły o działki i lokale, które znajdowały się tam, gdzie przechodziło najwięcej ludzi. Ówcześnie korzystanie z mediów społecznościowych do reklamowania swojej firmy i sprzedawania produktów, odcina barierę między firmą a klientami. To także przewaga konkurencyjna, równoznaczna z posiadaniem najlepszego lokalu w mieście.

Najważniejsze trendy w HR

Innowacje mają kluczowe znaczenie w świecie online, dlatego współpraca z wpływowymi osobami może być świetnym sposobem na pokazanie szerokiej publiczności różnych zalet produktu. Przydziel kilku członków zespołu do swoich platform społecznościowych i korzystaj z metod komunikacji w aplikacji, aby prowadzić sprzedaż, odpowiadać na pytania i utrzymywać kontakt z klientami. Ponieważ media społecznościowe docierają do znacznie szerszego obszaru niż reklama fizyczna, oczekuj, że możliwości sprzedaży będą rosły i rosły. Nie zapomnij jednak o utrzymaniu klientów i poproś stałych kontrahentów, aby pozostawili referencje dla Twojej strony docelowej. Zachęcaj do kreatywności i twórz świetne treści, które można również publikować w prezentacjach online.

Badania

Być może spotkałeś się już z „podróżą klienta”. Jest to proces dosłownego wyznaczania typowej podróży klienta po sklepie, postawienia się na jego miejscu i zobaczenia tego, co widzi, w takiej kolejności, w jakiej zobaczy to sam. Tę samą technikę można zastosować również do sprzedaży online, ponieważ kolejność działań w witrynie powinna być taka sama przy kasie.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Zostaw trochę miejsca w tej podróży, abyś mógł komunikować się z obecnymi klientami i wykorzystać czas, aby zapytać ich o ich doświadczenia z twoją techniką sprzedaży. Jeśli mają czas, a ty nawiązałeś z nimi dobre relacje, powinni być gotowi poświęcić chwilę na udzielenie odpowiedzi. Następnie wszystko, co musisz zrobić, to zebrać te dane i zobaczyć, jakie są Twoje mocne i słabe strony podczas ich podróży przez sklep – online lub w inny sposób.

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>