NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
lojalność klienta
Lojalność klienta. Przewodnik do jej zbudowania
27 października 2021
Informacje organizacyjne NSC Hotels
8 listopada 2021

Najlepsze strategie marketingowe B2B po pandemii

2020 był rokiem, o którym wielu przedsiębiorców chciałoby zapomnieć. Wiele firm zostało zmuszonych do podporządkowania lockdownowi, a inne przez kolejne miesiące liczyć będą straty. Co zrobić, by polepszyć sytuację? Sprawdź najlepsze strategie marketingowe B2B.

Covid-19 zmusił biznes stacjonarny do rozszerzenia działalności w internecie. Restauracje musiały przestawić się na modele zamówień i dostaw online, aby przetrwać. Każdego czekała rewolucja. Nauczyliśmy się w niej żyć, a to dobrze, bo nie ma pewności, że już więcej nie doświadczymy kolejnego zamknięcia. Jedno też jest pewne: strategie marketingowe B2B zmieniły się na zawsze.

Najlepsze strategie marketingowe B2B po pandemii

Identyfikacja nowych sposobów komunikacji

Dla firm, które wcześniej polegały na interakcji osobistej, wydarzeniach i doświadczeniach zakupowych, nadszedł czas, aby wymyślić nowe i innowacyjne sposoby osiągnięcia tego celu. Współcześnie istnieje odpowiednik cyfrowy prawie wszystkiego, a konsumenci to zauważają.

Klienci kochają wygodę i kontrolę. Przykład? Zamiast iść do kina o wyznaczonej porze i płacić wyższą cenę za bilety, konsumenci wybierają wygodę Netflix. Koszt jest bardziej atrakcyjny, a czynnik komfortu sprawia, że platforma cieszyć się będzie większą popularnością niż stacjonarne seanse. Przenosząc to na język marketingowy, media społecznościowe to świetne narzędzie komunikacji, podobnie jak vlogi na YouTube i podcasty. Transmisje na żywo to także sposób na nadanie wiadomości bardziej osobistej, bez konieczności przebywania w tym samym pomieszczeniu z kimś innym. Warto wykorzystać to przy komunikacji z klientem B2B.

Najważniejsze trendy w HR

Sieć zależności

Kiedy ludzie zostali zmuszeni do pozostania w domu, marki zaczęły zmieniać swój przekaz marketingowy tak, aby odnosił się do wszystkich. Rzeczy takie jak „wszyscy jesteśmy w tym razem” były często dodawane do wiadomości marketingowych, aby każdy mógł się z nimi utożsamiać.

Jeśli dany produkt lub usługę można przedstawić w sposób, który pomoże konsumentowi bardziej się do niego odnieść, ułatwi to nawiązanie kontaktu. Można połączyć zniżkę lub ofertę specjalną ze specjalną wiadomością. Przykład? „Wiemy, że czasy są teraz trudne, więc oto 20 procent rabatu na następne zamówienie”. Taki komunikat wypadnie znacznie lepiej niż sam rabat bez wiadomości odnoszącej się do sytuacji globalnej.

Koncentracja na budowaniu relacji

Relacje są wszystkim w biznesie, a Covid-19 jeszcze bardziej podkreślił ich wagę. Firmy, które miały silne interakcje z klientami przed pandemią, radziły sobie lepiej podczas zmiany. Przełożyła się bowiem ona na ciągłość działalności.

W obecnych czasach wszystko obraca się wokół zaufania. Należy skoncentrować się na budowaniu silnych relacji poprzez przejrzystość, silną komunikację i pokazanie, jak bardzo zależy na kliencie.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawmcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Marketing mobilny

Wszyscy, od konsumentów szukających rozrywki po dyrektorów biznesowych obsługujących pocztę e-mail, podczas lockdownu przeszli na urządzenia mobilne. Mobilność była już dominująca, ale czynnik wygody finalnie został dostrzeżony przez ludzi, którzy zostali zmuszeni do pracy w domu.

Reklamy marketingowe muszą być więc dostosowane do urządzeń mobilnych, a także do ofert i stron docelowych. Warto uprościć szablon do celów konwersji. Optymalizacja witryny mobilnej odgrywa kluczową rolę, a przyjemne wrażenia użytkownika mają obecnie duże znaczenie. Konsumenci się tego domagają – to już nie jest opcja.

Lepsza obsługa klienta

Kiedy branża B2B przestawiła się na tylko online, spowodowało to wątpliwości co do obsługi klienta. Zmieniło się wszystko – od sposobu składania zamówień po metody dostaw. Obsługa klienta stała się ważniejsza niż kiedykolwiek.

Może ona doprowadzić do powstania lub złamania firmy. Trzeba więc się dostosować. W tym przypadku może być konieczne dostosowanie godzin obsługi do potrzeb klienta. Wsparcie SMS i czat na żywo to konieczność. Eliminacja czasu oczekiwania poprzez zatrudnianie większej liczby wirtualnych agentów wsparcia jest coraz popularniejsza i zapewnia lepszą obsługę.

National Sales Congress – Marketing Wsparcia Sprzedaży
27 października 2021, Warszawa
ZAREJESTRUJ SIĘ 

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

//]]>