Sprzedawca przyszłości

Bilety SILVER wyprzedane. Pozostały ostatnie miejsca.
Sierpień 8, 2018
Pobierz aplikację kongresową
Wrzesień 4, 2018

Sprzedawca przyszłości

Gdzie w czasach transformacji cyfrowej jest rola sprzedawcy i jak się przygotować na szybkie zmiany rynkowe? Polecamy artykuł Andrzeja Borczyka – dyrektora HR Grupy Żywiec S.A., stanowiący zapowiedź wystąpienia podczas Kongresu Sprzedażowego. 

 

Żyjemy w coraz bardziej dynamicznych czasach, gdzie kolejne pokolenia oraz nasze otoczenie ulega z dnia na dzień większemu wpływowi nowych trendów i technologii. Rozumiejąc otaczający nas świat można uzyskać przewagę konkurencyjną, zmieniać modele biznesowe i wdrażać jeszcze efektywniejsze formy działania. Globalny i lokalny rynek zmienia się na naszych oczach i coraz częściej słyszymy iż wiele stanowisk będzie zastąpionych przez roboty oraz sztuczną inteligencję.

Do niedawna mówiliśmy iż podstawą zwyciężania na rynku są doskonałe produkty, dziś to już nie wystarcza. Potrzebny jest cały system, który przewiduje potrzeby klienta i konsumenta oraz elastycznie się do niego dopasowuje. Innowacje są konieczne lecz stanowią bardzo często krótkoterminową przewagę konkurencyjną. Doskonale zbudowana relacja z partnerem handlowym pomaga lecz nie gwarantuje sukcesu na zawsze.

Gdzie w czasach transformacji cyfrowej jest rola sprzedawcy i jak się przygotować na szybkie zmiany rynkowe? Wielu z nas, także nasze organizacje stawiają sobie coraz częściej to pytanie.

Jak zwykle podstawą jest wybór skutecznej strategii biznesowej, z pełnym wykorzystaniem ery nowych rozwiązań technologicznych. To w jaki sposób pracujemy i będziemy pracować wpływa na to jakich osób poszukujemy i jakie są kluczowe kompetencje sukcesu na przyszłość. To nie tylko my mamy wyzwania lecz także nasi partnerzy handlowi.

Prawdą jest, że czynności powtarzalne będą automatyzowane. Przegląd stanu magazynowego, przygotowanie zamówienia, generowanie raportów to czynności powtarzalne i z pewnością dzięki sprawnym systemom będą one działać w dużej mierze samoczynnie, a człowiek będzie nadzorował proces.

W pracy sprzedaży jest coraz więcej aplikacji, urządzeń mobilnych, dlatego umiejętność pracy z nimi będzie coraz bardziej kluczowa. Coraz większa ilość połączonych urządzeń generuje wiele danych, a sztuką jest ich analiza i wyciąganie szybko dobrych wniosków oraz zamiana je w konkretne i skuteczne działania.

Na podstawie zebranych wniosków zrozumienie potrzeb klienta i konsumenta oraz przygotowanie właściwej rekomendacji, konsulting, doradzanie pokazujące realne korzyści potwierdzone wynikami będzie budowało naszą przewagę. W świecie, gdzie łatwo kopiuje się rozwiązania szybkość działania, podejmowanie ryzyka nabiera coraz większego znaczenia. To co działało wczoraj nie gwarantuje już sukcesu jutro.

Musimy być ekspertem, który doskonale rozumie trendy rynkowe i jest w stanie zadbać nie tylko o swoje produkty lecz wiedzieć jak zarządzać całą kategorią. To pozwala nie tylko zrozumieć potrzeby finalnego konsumenta lecz bardzo często stworzyć zupełnie nowe produkty i rozwiązania.

Dalej bardzo ważna pozostanie umiejętność budowania relacji i pracy w zespołach. Coraz częściej międzydziałowych. Dziś już większość firm tak pracuje, wdrażając projekty działania w zespołach powołanych do konkretnych zadań.

 

Co zatem powinna zrobić firma, a co każdy kto chce się rozwijać w sprzedaży?

Należy wybrać zestaw kompetencji gwarantujący sukces w ciągu najbliższych 2-4 lat, opisać je, a następnie ocenić na jakim poziomie jesteśmy dziś i zbudować programy rozwojowe. Muszą one być bezpośrednio powiązane za strategią. Wybierajmy takie formy kształacenia, które są skuteczne i sprawdzajmy efekty tak jak rozliczamy się z wyników sprzedaży. Zbudowanie akademii funkcjonalnych, postawienie na doskonałych liderów i zaangażowanie, pozwoli nam stworzyć podwaliny pod sukces.

W dzisiejszych czasach musimy ciągle się uczyć, doskonalić, bo to pozwoli być najlepszym w tym co robimy. Przewidujmy trendy, nabywajmy nowych kompetencji, które pozwolą na budowanie wartości dodanej i długofalowy sukces.

 

Autor: Andrzej Borczyk

//]]>