NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
rynek nieruchomości
Jak pandemia wpłynęła na rynek nieruchomości? Mamy najnowsze dane [RAPORT]
5 listopada 2020
crm
CRM podstawą zarządzania sprzedażą
13 listopada 2020

Raportowanie – pomoc czy przekleństwo zarządzającego sprzedażą?

Raportowanie

Raportowanie większości managerów kojarzy się z nieprzyjemnym spędzeniem czasu nad analizą tabel. Dla pracowników to z kolei konieczność rozliczenia się i niepotrzebna formalność. Jak istotne jest ono w kontekście zarządzania sprzedażą?

Niewiele osób lubi raportować, ale trzeba to robić

Dla zdecydowanej większości zatrudnionych raportowanie jest nie tylko formą rozliczenia pracy, ale również braku zaufania i kontroli. Chcąc nie chcąc, jest to jednak narzędzie niezbędne w pracy każdego managera i dyrektora sprzedaży. Dlaczego?
– pomaga sprawdzić realizację planów sprzedażowych
– pokazuje, czym zajmuje się pracownik w ciągu dnia pracy
– stanowią bazę współpracy i namacalny ślad powziętych ustaleń
– jest podstawą analizy błędów i szansą na ich poprawę
– jest bazą rzetelności firmy i w sposób klarowny pokazuje zestawienia operacyjne, a także finansową kondycję firmy

Nie można zaprzeczyć, że raportowanie pozytywnie wpływa na organizację pracy. Warto więc zrobić wszystko, by nie traktować go jako zła koniecznego, lecz jako narzędzie, które usprawni codzienne działanie i komunikację.

Raportowanie szansą na zmianę

Większość ludzi z natury ceni sobie stabilność. W pracy stawiają na powtarzalność, jasno określone obowiązki, codzienne raportowanie, jak również stałą, pewną pensję. Ciepło stabilizacji niesie jednak ze sobą ryzyko stagnacji. Średnia zmiany pracy w działach handlowych wśród pracowników, którzy nie są traktowani jako tymczasowi, to siedem lat. Po tym czasie brak wyzwań powoduje frustrację i powolną utratę wiarę w prowadzony projekt.

Konkurencja na rynku nie śpi i codziennie nabiera na sile. To w połączeniu z potrzebą zmian, która pojawia się w życiu każdego zatrudnionego powinno wygenerować chęć poszukiwania nowych dróg do rozwoju i odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku. Choć raportowanie wydaje się w tym przypadku jednym z ostatnich narzędzi do wykorzystana, okazuje się, że wcale nie musi tak być. Efektywniejsze zarządzanie zmianą może przynieść wiele korzyści i wyzwań dla pracownika. Niektórzy eksperci z wieloletnim doświadczeniem wskazują, że największy progres w pracy ich działu dokonał się dzięki codziennym raportom. Choć początkowo zmiana była przyjęta chłodno, to szybko pomogła zapanować nad codziennym chaosem. O wiele łatwiej jest przecież przypomnieć sobie coś, co robiło się o konkretnej godzinie danego dnia niż w przypadku choćby raportów tygodniowych.

Korzystanie z tej formy działania pozwala również na szybkie wdrożenie koniecznych dla sukcesu sprzedażowego zmian. Coraz częściej decyzje motywowane są szeregami danych, które gromadzone były w konkretnym okresie. Raportowanie pomaga więc w zebraniu istotnych informacji, które mogą wpłynąć na przyszłe ruchy managementu.

Jaki powinien być idealny raport?

Przede wszystkim raportowanie powinno być czytelne zarówno dla twórcy, jak i odbiorcy. Wszystko, co jest w nim zawarte, winno być zrozumiałe dla czytelnika i maksymalnie skrócone, a także zawierające tylko najpotrzebniejsze działo. Warto też pamiętać, by raport był użyteczny i stał się podstawą do rozbudowy strategii raportowej przedsiębiorstwa.

National Sales Congress Director zmienia przyszłość

Już dziś dołącz do NSC Director i zmień przyszłość swojego zespołu. Rozwiń umiejętności przywódcze i stań się liderem, którego każdy chce naśladować!

Złotym sponsorem NSC Director jest NEXITY.

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>