NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
zyski
Sytuacja branży hotelarskiej w pandemii. Pierwsze zyski dopiero w 2022 roku?
7 lipca 2021
NSC Hotels
Działanie odpowiedzią na kryzys. To główna oś dyskusji NSC Hotels
7 lipca 2021

Pozyskiwanie leadów. Pięć skutecznych sposobów

Pozyskiwanie leadów

Pozyskiwanie leadów to zadanie marketingowca, który wspiera dział sprzedaży. Sposobów na ich uzyskanie jest kilka i nie każdy z nich wymaga dużego zaangażowania.

Scraping danych

W tym przypadku zasady są proste. Im lepsze ma się informacje o potencjalnych klientach, tym lepsze decyzje można podjąć odnośnie do tego do kogo kierować ofertę i jak poprowadzić relację. Pozyskiwanie danych jest jednak zazwyczaj procesem czasochłonnym lub kosztownym. Większość firm decyduje się albo kupić gotową listę, albo wyszukiwać ręcznie informacje kontaktowe.

Scraping danych ma miejsce, gdy używa się oprogramowania lub kodu do pobierania informacji z internetu. Program przeszukuje sieć na podstawie ustalonych kryteriów i umieszcza leady na liście, z której później można skorzystać. Ta metoda poszukiwania leadów może kosztować o 10-20% mniej niż ich kupowanie, co czyni tę strategię atrakcyjną.

Najważniejsze trendy w HR

Budowanie listy

Aby generować lepsze leady sprzedażowe, należy przyjąć ukierunkowane podejście. Jeśli prowadzi się kampanię e-mail marketingową, lepiej wysłać wiadomość do 10 osób, które są bardzo zainteresowane produktem niż do 100 osób, które mają z nim niewiele wspólnego. Praktyka znajdowania potencjalnych klientów i gromadzenia informacji w bazie danych nazywana jest budowaniem listy.

Po pierwsze, w tej strategii należy poznać produkt lub usługę od podszewki. Jakie problemy by ona rozwiązała? Jakie są jej główne cechy? Ile kosztuje i dlaczego mimo ceny to korzystne rozwiązanie? Dlaczego akurat ten produkt jest lepszy od konkurencji?

Kiedy pozna się odpowiedzi na te pytania, uzyska się jaśniejszy obraz tego, jakiego rodzaju firmy mogą być zainteresowane. Im bardziej szczegółowy stworzy się idealny profil klienta, tym lepiej.
Tworzenie listy wymaga wysiłku, ale na dłuższą metę może zaoszczędzić czas. Zamiast docierać do każdej napotkanej osoby, poświęca się energię na rozmawianie tylko z gorącymi leadami, które zostały zebrane.

Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności

Ukierunkowany research

Ukierunkowany research to czynność polegająca na znalezieniu informacji kontaktowych do najlepszej osoby w firmie, z którą można umówić się na spotkanie.

Załóżmy na przykład, że za kilka tygodni bierze się udział w konferencji branżowej. Zamiast czekać do konferencji, aby dowiedzieć się, kto w niej uczestniczy, dzięki ukierunkowanemu researchowi zacznie się zbierać informacje na ten temat przed wyjazdem. Aby je pozyskać, można sprawdzić oficjalną stronę konferencji lub aplikację, która często zawiera listę uczestników i dostawców, lub przeskanować media społecznościowe.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawmcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Polecenia

Poczta pantoflowa pozostaje popularną i skuteczną metodą generowania leadów sprzedażowych. Leady od poleconych konwertują o 30% lepiej niż leady z innych metod generowania leadów i są cztery razy bardziej skłonne do zakupu, gdy są polecani przez znajomego.

Co więcej, 83% osób jest gotowych dać rekomendację, jeśli mieli pozytywne doświadczenia klienta z firmą. Warto więc pracować nad zapewnieniem pozytywnych doświadczeń każdemu z obecnych klientów, poświęcając mu większą liczbę godzin, szybciej odpowiadając na pytania lub problemy i rozwijając bardziej osobiste relacje.

Chociaż 83% jest gotowych dać skierowanie, tylko 29% ludzi faktycznie to robi. Oznacza to, że nie zaszkodzi dać obecnym klientom niewielką zachętę. Warto utworzyć program poleceń, w którym oferuje się nagrody lub rabaty za każdym razem, gdy zadowolony klient dokona polecenia. Inną opcją jest płacenie za polecenia od innych firm. Można założyć program partnerski, w którym dotychczasowi klienci mogą promować biznes w zamian za prowizję.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Jeśli klient chce sam dotrzeć do firmy, powinien mieć do tego maksymalnie ułatwioną drogę. Tym samym trzeba mieć pewność, że witryna jest łatwa do znalezienia w wyszukiwarkach. SEO to praktyka optymalizacji witryny i obecności w Internecie w celu uzyskania wyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Świadomość, że 75% użytkowników nie przewija się poza pierwszą stronę Googla, motywuje, aby pozycja w rankingu była jak najwyższa.

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>