Szacowany wzrost rynku online w 2020 roku w Polsce wyniósł 26 procent. To przełomowa dla tego sektora liczba, pokazująca, że klient przyzwyczaja się do nowej formy zakupów. Nie minął pierwszy kwartał 2021 roku, a rząd ponownie na kilka tygodni utrudnił handel tradycyjny. To po raz kolejny wymusiło na klientach zmianę modelu zakupowego i powrót do nabywania towarów przez internet.
Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]
Najważniejsze trendy w biznesie 2021 roku to właśnie stawianie na technologię online w każdym aspekcie. Nie chodzi tu wyłącznie o kolejne wzrosty handlu internetowego, ale również rozwój biznesowych relacji. Na porządku dziennym są spotkania organizowane poprzez komunikatory (Zoom, Microsoft Teams czy Skype), ale także praca zdalna. Przemysł medialny również zyskał dzięki temu na dynamice. Ograniczane są wyjazdy, wywiady przeprowadza się online. To rewolucja, której już nic nie zatrzyma.
Czasy, w których każdy kontakt społeczny był uznawany za potencjalnie niebezpieczny, wiele zmieniły w biznesie. Ostatnie kilka lat to okres gwałtownego wzrostu znaczenia automatyzacji i robotyzacji pracy. Kolejne to również dynamiczny rozwój tego trendu. Dlaczego? Ponieważ nie tylko ogranicza się możliwość zamknięcia przedsiębiorstw na skutek gwałtownego wzrostu zakażeń, ale także zwiększa wydajność. Eliminacja błędów wynikających z czynnika ludzkiego to oszczędność środków i obniżenie kosztów pracy. To także możliwość rozwoju pracowników na innych polach niż monotonnie wykonywane przez osiem godzin podobnych czynności.
Najważniejsze trendy w biznesie 2021 nie mogą się obyć bez coraz mocniej nabierającym na sile zjawisku eco friendly. Chodzi nie tylko o minimalizację użycia niekorzystnych dla środowiska materiałów do produkcji, ale również działanie mniejsze – choćby w kwestii ekologicznych opakowań. Nie chodzi o to, by firmy diametralnie zmieniały swoje procesy produkcyjne. Wystarczy zacząć od wprowadzania drobnych zmian, które w finalnym rozrachunku mogą wpłynąć pozytywnie na naturę. Przykładem może być Jysk, który zmienia opakowania produktów i rezygnuje z plastiku. Naśladuje tym samym IKEA, która już jakiś czas rozpoczęła ekologiczną rewolucję.
50 procent sprzedaży w firmie dowozi tylko 10 procent handlowców. Skąd to wynika? Prawo Price’a
CSR, czyli corporate social responsibility, to koncepcja, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Przez obostrzenia dotyczące eventów czy szkoleń, budżety w 2020 roku zostały przesunięte na ochronę środowiska czy też wsparcie akcji charytatywnych. Wskazuje się, że na czas ograniczenia networkingu czy wydarzeń, to samo może dziać się w 2021 roku.
Wydarzenie jest kameralne (około 80 osób), co daje możliwość bezpośredniego kontaktu z prelegentami. Treści, które przedstawią, pozwolą na zbudowanie nowoczesnej strategii przywództwa i wzmocnienie cech współczesnego lidera sprzedaży. To jedyne tak merytoryczne, a także kompaktowe wydarzenie, które zmienia polskie przedsiębiorstwa!
NSC Director
16 września 2021
DoubleTree by Hilton Warszawa
Sprawdź nas także na Facebooku:
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu