NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Wydajność pracownika
Wydajność pracownika a KPI. Na co zwrócić uwagę?
16 lipca 2020
Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu
27 lipca 2020

Najlepszy cold mailing na świecie

W dobie walki o klienta wiele chwytów jest dozwolonych. Jak zrewolucjonizować standardowy cold mailing, by odnieść sukces?

Żyjemy w informacyjnym natłoku. Elementy komunikacji, które niegdyś były uznawane za podstawowe, powoli schodzą na dalszy plan. Tak jest z tradycyjnymi e-mailami, które pod koniec XX wieku zrewolucjonizowały biznes i okazały się doskonałym sposobem na dotarcie do klientów. Dziś zdecydowaną większość maili traktujemy jako spam, wyłapując z sieci niepotrzebnych wiadomości te, które mogą okazać się nam w jakikolwiek sposób przydatne. Czy to oznacza, że cold mailing to przeżytek, który nie znajdzie swojego zastosowania we współczesnej komunikacji z klientem? Nic bardziej mylnego.

Cold mailing – podstawy

Już sama nazwa „cold mailing” wskazuje, z jakim działaniem mamy do czynienia. „Zimno” w tym przypadku jest określeniem zażyłości relacji, która występuje pomiędzy przedsiębiorcą a potencjalnym klientem – po prostu jej nie ma. Jest to pierwszy kontakt, który w założeniach ma zainicjować dalszą, długą współpracę. To właśnie dlatego także ważne jest, by nie tylko się wyróżnić, ale także zdobyć zaufanie i zaciekawić przyszłego kontrahenta.

Pierwszą rzeczą, jaką powinna zrobić osoba, która chce nawiązać kontakt z nieznajomym, to zastanowienie się, jaka treść tytułu wiadomości zaciekawiłaby go na tyle, by w ogóle ją otworzyć. W dalszych punktach należy również przedstawić krótko najważniejsze zagadnienia związane z naszą kampanią, by nie zanudzić odbiorcy długimi opisami. Wszystko przy personalizacji treści pod konkretną osobę – sukcesu e-mailami nie da się odnieść, robiąc „kopiuj, wklej” tego, co znajdzie się w internecie.

6 kroków cold mailingu

1. Wybierz właściwego adresata.

Nie trać czasu na wysyłanie treści na ogólne adresy mailowe. Nie dość, że sama próba nawiązania kontaktu w ten sposób to spore ryzyko odrzucenia, to jednocześnie sam rzuciłbyś sobie kłody pod nogi, ryzykując, że dana skrzynka jest obsługiwana nie przez jedną osobę, a ludzie, którzy ją prowadzą, z racji jej „ogólności” nie przywiązują dużej wagi do tego, co na nią trafia.

2. Personalizowany tytuł.

Prawdopodobieństwo, że odbiorca zwróci uwagę na maila wzrasta, jeśli już w tytule jest skierowany do niego. Jak ognia należy unikać stwierdzeń „promocja”, „już teraz skorzystaj”, „wyjątkowa szansa” – kojarzą się one wyłącznie ze słowem spam. Jeśli chcesz uniknąć aż takiej personalizacji, przedstaw powód nawiązania kontaktu w kilku krótkich słowach, unikając sztampowego „Kup produkt X, by…”. Możesz też scharakteryzować powód wysłania wiadomości: „Znalazłem Cię dzięki/bo…”.

3. Skupienie na treści.

Warto poświęcić trochę czasu na dopasowanie treści maila do odbiorcy. Każdy handlowiec wie, że proces kupna produktu rozpoczyna się od wykreowania potrzeby zakupu. Prędzej niż po „ładne sukienki na lato” sięgnie on po „najmodniejsze sukienki, których jeszcze nie masz w swojej szafie” albo „załóż coś, czego nie ma nikt inny”. Wykaż, że potencjalny odbiorca ma pewien problem, na który Ty masz rozwiązanie.

4. Miło i bez suchych informacji.

Po pierwsze, „mięsem” przekazu jest nie tylko to, co odbiorca może uzyskać kupując Twój produkt, ale ty jako osoba, która mu go poleca. Zaproponuj klientowi spotkanie, podaj swoje dane, opisz, dlaczego akurat do niego się zwracasz. Co więcej, im mniej schematów w przekazie, tym większa szansa na sukces.

Nie zapomnij również, że ludzie lubią być docenieni. Jeśli osoba, do której piszesz jest przedstawicielem danej firmy, opisz w dwóch zdaniach, dlaczego uznałeś, że to przedsiębiorstwo potrzebuje twojego produktu. Podkreśl, że dobrze radzi sobie na rynku, ale może jeszcze lepiej. Im milszy będziesz, tym więcej zyskasz.

5. Call to action.

Rozpoczynasz akcję, zaproponuj reakcję. Zachęć potencjalnego klienta do wyrażenia opinii na temat swojego produktu i do kontaktu.

6. Atrakcyjność wizualna.

Jeśli możesz w treść personalizowanego maila wpleść przykładowo elementy graficzne czy też wyróżnić najważniejsze partie tekstu, zrób to. Nie tylko przyciąga to wzrok, ale także sprawia, że wiadomość może się pozytywnie odznaczyć od setek innych.

cold mailing

Przykładowy mail

Tytuł: XYZ, znalazłem/am Panią/Pana na platformie A. Mam pomysł na współpracę

Pani/Panie…,

Przeszukując platformę A, znalazłam/em do Pani/Pana kontakt. Widzę, że państwa firma świetnie rozwija się w sektorze … W ostatnim czasie poczyniliście kilka istotnych zmian, które bardzo dobrze pozycjonują Państwa wśród konkurencji i ona to zauważa.

Między innymi dlatego do Pani/Pana piszę. Nie lubię tracić czasu, więc przejdę do rzeczy. W mojej firmie zajmuję się łączeniem biznesów. Sprawiam, że przedsiębiorcy znajdują inwestorów, którzy rozwijają ich firmy. Najważniejsza jest obopólna korzyść. Nasz klient poszukuje kogoś takiego, jak Wy.

Czy moglibyśmy się spotkać? Obiecuję – nie będzie nudno, same konkretne rozwiązania. Co o tym Pani/Pani myśli? Jeśli chodzi o termin i miejsce, w pełni się dostosuję.

Pozdrawiam serdecznie
ABC

Cold mailing – dobre narzędzie w mądrych rękach

Podsumowując, cold mailing to narzędzie jak każde inne – jest efektywne tylko wtedy, kiedy wiesz z niego korzystać. Nie można go spisywać na straty, jednak trzeba się przyłożyć, by było efektywne. Więcej o tym sposobie nawiązywanie biznesowych kontaktów powiemy podczas National Sales Congress już 24 września 2020. Wśród prelegentów znaleźli się między innymi Philip Zimbardo, Krzysztof Sarnecki, jak również Jakub B. Bączek. Nie możesz tego przegapić. Kup bilet już teraz!

Ponadto, sprawdź nas także na Facebooku!

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Cold visiting – czy w szaleństwie jest metoda?

National Sales Congress Team

//]]>