NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Hotelarstwo a koronawirus. Jak zmieniał się rynek hotelowy w Polsce? [RAPORT]
10 sierpnia 2020
Nowa rzeczywistość, nowa branża eventowa. Jej drugie imię to „bezpieczeństwo”
14 sierpnia 2020

Najlepsze techniki sprzedażowe, które podwoją zyski

Chcesz sprzedawać więcej, ale brakuje ci już pomysłów, jak to zrobić? Poznaj najlepsze techniki sprzedażowe, które pozwolą na podwojenie zysków!

Jak największy zysk to podstawa budowania płynności finansowej firmy, jej stabilności i konkurencyjności. Na dobre wyniki finansowe składa się jednak nie tylko sam produkt, ale również odpowiednia promocja i bezpośrednie działanie w relacji z klientem. Poznaj najlepsze techniki sprzedażowe.

Lead równa się akcja

Ustawiłeś kampanię na leady i cieszysz się, że przynosi rezultaty, ale nie odzywasz się do klientów od razu? To błąd. Badania wykazują, że szanse na sprzedaż spadają dziesięciokrotnie, jeśli sprzedawca odpowie na zapytanie konsumenta w 10, a nie 5 minut. 30 minut opóźnienia to już stukrotny spadek szans na zamknięcie transakcji. Zasada jest prosta – im szybciej odpowiesz na potrzebę klienta, tym większe szanse, że sfinalizuje zakup.

Gratisy zamiast obniżek

Obniżenie ceny równa się obniżeniu marży. Niekiedy w przypadku wyprzedaży sezonowych, gdy ludzie nastawieni są na wydawanie większej liczby pieniędzy, jest to zabieg pożądany, ale zazwyczaj traci się na nim sporo. Co więc zrobić w zamian? Postawić na gratisy, które skutecznie zachęcają klientów do sięgnięcia po produkt. Może to być dodatkowa usługa – przy wykonaniu manicure dodatkowy masaż dłoni albo dodatkowa dolewka napoju przy zakupie obiadu w restauracji. Koszta będą niewielkie, a przełożyć się mogą na dużo większe zyski.

Najlepsze techniki sprzedażowe

Duży, mały i koniecznie średni

To jeden z najczęściej wykorzystywanych trików handlowych, szczególnie dobrze widoczny w kinach czy restauracjach. Placówki te nie oferują wyłącznie małego i dużego produktu, ale także średni. Jeśli do wyboru jest mały za 7 złotych i duży za 13, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient wybierze mniejszy zestaw. Jeżeli natomiast da mu się dodatkową opcję – średnią za 11,50 – prawdopodobnie zadecyduje o wyborze największej, ponieważ będzie ona nieznacznie droższa od średniej.

Postawienie z kolei trzech produktów w różnych kategoriach cenowych, ale z dużymi różnicami kosztów, spowoduje, że klient najchętniej wybierze ten ze średniej półki. W konsekwencji spadnie sprzedaż najtańszych, ponieważ konsumenci chętniej zdecydują się coś wyższej klasy, traktując to jako towar ekskluzywny.

Ekskluzywność

Nie wszystko jest dla wszystkich i sprzedawcy mocno to wykorzystują. Choć wydaje się, że działanie „zostało Ci tylko 30 minut za zakup towaru w niższej cenie, ponieważ już się kończy” jest dość archaiczną techniką, to mocno oddziałuje na klientów. Warunek? To, że jest to działanie prawdziwe, czyli po tym czasie towar faktycznie nie będzie objęty obniżką. Klienci dadzą się oszukać.

Mechanizm ten błędnie wykorzystuje na przykład Ali Express, które z niemalże każdego towaru zrobiło ekskluzywny produkt promocyjny, dostępny wyłącznie w chwili, kiedy internauta przegląda stronę internetową.

Odpowiedni timing

Badania przeprowadzone przez amerykańskich analityków wykazują, że o wiele łatwiej jest dokończyć transakcję w środy i czwartki niż w poniedziałku i piątki. Powód? Pierwszy dzień tygodnia to okres, w którym klient dopiero wchodzi w roboczy tydzień. Ostatni natomiast to już czas myślenia o weekendzie.

Różnicę robi również czas. O wiele łatwiej dogadać się z konsumentem rano niż w środku dnia. 16:00-17:00 to również dobry czas na zawiązanie transakcji.

Magiczna cena

Trik ten jest stary jak świat. Mózg człowieka odbiera cenę 5,99 zł jako o wiele bardziej korzystną niż 6,00 zł. Różnicę robi wyłącznie jeden grosz, który dla sprzedającego nie ma większego znaczenia. Dzieje się tak dlatego, że umysł klienta skupia się przede wszystkim na pierwszej cyfrze, (podobnie jak to robi w przypadku jakiegokolwiek „pierwszego wrażenia”).

Najlepsze techniki sprzedażowe omówione zostaną również podczas National Sales Congress (udział potwierdził m.in. Philip Zimbardo). Zarejestruj się już teraz! 

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>