Kiedy firmy same próbują zdobywać leady, często zostają z listą zimnych kontaktów. Od zespołu sprzedaży zależy dbanie o dane, a to jest bardzo czasochłonne, zwłaszcza gdy lista jest nowa. Marketerzy kwalifikują leady przed wysłaniem ich do zespołu sprzedaży. Dzięki temu ten może robić to, w czym jest najlepszy, czyli sprzedawać. Znacznie łatwiej jest mu też zamykać transakcje.
Kiedy ludzie są zainteresowani produktami lub usługami, wchodzą w cykl zakupowy. Obejmuje on świadomość, rozważanie, konwersję, lojalność i decyzję. Zespoły sprzedaży muszą popychać ludzi przez ten cykl, aby generować przychody.
Marketingowcy pomagają w tym procesie, dopasowując działania do różnych części cyklu. Stosują różne strategie na każdym etapie procesu, co ułatwia zespołom sprzedażowym osiągnięcie ich celów. Zasadniczo przeprowadzają ludzi przez cykl zakupowy, a następnie sprzedawcy dokonują sprzedaży. Ci pierwsi budują lojalność i promują markę. Handlowcy czerpią korzyści z tych wysiłków, oferując sprzedaż swoim klientom.
Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności
Zarówno zespoły sprzedaży, jak i marketerzy zbierają i wykorzystują dane. Zbyt często te dwa zespoły przechowują je jednak oddzielnie. Skuteczny zespół marketingowy udostępnia dane handlowcom, aby zapewnić dodatkowe wsparcie. Dane, takie jak demograficzne, zachowania i działania, pomagają tym drugim zrozumieć wyzwania stojące przed potencjalnymi klientami oraz ich zainteresowania. Ułatwia to opracowywanie skutecznych prezentacji, a w konsekwencji skraca czas dokonywania sprzedaży.
Specjaliści ds. sprzedaży mają do czynienia z zastrzeżeniami przy próbie sprzedaży. Kiedy pracują na własną rękę, starają się odpowiedzieć na sprzeciw podczas swoich prezentacji, a to może być dość trudne. Wspierający zespół marketingowy współpracuje z handlowcami w celu rozwiązania zastrzeżeń, zanim potencjalny klient trafi do zespołu sprzedaży.
Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawmcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]
Marketerzy opracowują strategię odpowiedzi na zastrzeżenia podczas edukowania potencjalnych potencjalnych klientów. Stwarza to jeszcze bardziej atrakcyjne leady i znacznie ułatwia zespołowi sprzedaży zawieranie transakcji.
Zespół sprzedaży nie powinien być zmuszany do pracy w pojedynkę. Do wsparcia potrzebny jest team marketingowy. Gdy oba współpracują ze sobą, sprzedaż powinna wzrosnąć.
Sprawdź nas także na Facebooku:
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu