NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Automatyzacja obsługi Gościa
22 listopada 2021
wsparcie sprzedaży
Wsparcie sprzedaży. 6 skutecznych sposobów
1 grudnia 2021

Kupowanie impulsywne. Jak wykorzystać je w zarządzaniu sprzedażą i zwiększyć zysk?

Kupowanie impulsywne

Kupowanie impulsywne to skłonność klienta do zakupu produktów bez planowania z wyprzedzeniem. Duży wpływ na to ma dobrze wypromowany produkt lub przekonujący przekaz promocyjny.

Kupowanie impulsywne. Dlaczego to robimy?

Nabywcy impulsywni kupują przedmioty spontanicznie, ponieważ lubią doznania, które skłaniają do konieczności zakupu. Statystyki pokazują, że liczba spontanicznych zakupów rośnie z roku na rok. Jakie są tego przyczyny? Wpływ sklepów internetowych, płatna reklama na różnych platformach, a nawet chęć ludzi do bycia podekscytowanym. Według badań aż 62 procent ankietowanych deklaruje, że po tego typu zakupach czuje się szczęśliwa.

Psychologia zakupów impulsowych jest dość prosta. Wiele zewnętrznych wyzwalaczy stymuluje zakupy pod wpływem impulsu. Ogromne rabaty, atrakcyjne oferty, czy strategia „Kup jeden, odbierz jeden za darmo”. Te działania prowokują chęć zakupu oraz wywołują pozytywne emocje i satysfakcję. Klienci czują, że kupili produkty po okazyjnej cenie.

Czytaj również: Najważniejsze trendy w HR

Rabaty odwołują się do emocjonalnej strony zakupów. Ludzie nie podejmują racjonalnych decyzji, co jest typowe dla planowanych wydatków.

Jak wykorzystać kupowanie impulsywne w zarządzaniu sprzedażą i zwiększyć zysk?

Rabaty, sprzedaż dodatkowa, doskonałe kampanie promocyjne w różnych kanałach, tagi w mediach społecznościowych – to tylko niektóre z taktyk, które można zastosować, aby przyciągnąć grupę docelową i zwiększyć zasięg. Jak jednak uczynić firmę atrakcyjną dla zakupów impulsowych?

Upselling

Można skorzystać z upsellingu. Podczas finalizacji zakupów warto zarekomendować odpowiednie produkty, które mogą się przydać. By jeszcze bardziej przekonać klienta, firma może zaoferować zniżki na często kupowane razem produkty. W ten sposób otwiera się droga do sprzedaży innych towarów. To bardzo skuteczne podejście, ponieważ budzi u klienta strach przed utratą. Traci się możliwość skorzystania z wyjątkowej oferty.

Czytaj również: Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności

Oferty ograniczone czasowo

Rabaty, oferty specjalne, prezenty, nagrody i bezpłatna dostawa działają jak zaklęcia na klientów. Można dzięki niem uzyskać jeszcze więcej, jeśli są ograniczone w czasie. W tym przypadku po raz kolejny zadziała syndrom utraty. Kiedy zniżka lub oferta specjalna obowiązują do określonego momentu, wywołuje się strach przed nieskorzystaniem z okazji. Nie można jednak przesadzić

E-mail marketing wciąż żywy

Można do tego podchodzić sceptycznie, ale e-mail marketing to wciąż skuteczny kanał marketingowy. Dlaczego? Ponieważ można nim oferować kody rabatowe, czyli coś, czego poszukują klienci zaznajomieni z marką. To również dobre narzędzie remarketingowe. Skutecznie przeprowadzona kampania do klientów, którym zdarzało się wydać sumy w danej firmie, dzięki rabatom przekona ich do powrotu.

Moc gratisu

Choć gratisy wydają się przestarzałą metodą promocji, to jest droga, by je mądrze wykorzystać. Klucz do niej? Nie rozdawać swoich produktów, a… partnera. Dzielenie się podobnymi grupami odbiorców sprzyja zachęcaniu do zakupów nie tylko osób, które w sprzedaży online trafiają na stronę, ale także pozyskaniu leadów obserwujących innych marek. Dzięki temu można szybko zwiększyć zasięg.

Czytaj również: Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Darmowa dostawa w sprzedaży online

Według statystyk 94% osób chętniej kupuje, jeśli dostawa jest bezpłatna. Jeden na czterech respondentów oczekuje, że marki internetowe będą miały bezpłatną dostawę. Jest to więc świetny pomysł, jeśli chce się zwiększyć impulsowe zakupy online. Można zaoferować tę opcję, jeśli klient dokonuje zakupów za określoną kwotę. W ten sposób ludzie chętniej dodadzą więcej przedmiotów do swoich koszyków, aby uniknąć płacenia dodatkowej opłaty za wysyłkę.

National Sales Congress
7 kwietnia 2022
PGE Narodowy, Warszawa

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>