NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Najważniejsze trendy w biznesie 2021
Najważniejsze trendy w biznesie 2021
10 lutego 2021

Jak zarządzać sprzedażą podczas pracy zdalnej?

Jak zarządzać sprzedażą podczas pracy zdalnej?

Badania naukowe dowodzą, że pracownicy są bardziej produktywni, kiedy nie pracują z biura. Zespoły handlowe są ukierunkowane na cele. Jak zarządzać sprzedażą podczas pracy zdalnej, by utrzymać efektywność?

2020 rok przyniósł wielkie zmiany w kwestii zarządzania zespołami ludzkimi. Były to roszady w dużej mierze nagłe, do których trzeba było się dostosować z dnia na dzień. Wielkie korporacje przestawiły się na pracę z domów i choć początkowo obawiano się o efektywność zespołów, w przypadku wielu były to obawy nietrafione. Wykonywanie obowiązków zawodowych poza biurem jest skuteczniejsze niż w normalnych warunkach korporacyjnych. Tak właśnie uważało prawie 51 procent badanych podczas analizy „Efektywność pracy zdalnej”. Prawie połowa z nich dodatkowo przyznała, że ten typ pracy sprawia, że poświęca się więcej czasu na obowiązki niż w siedzibie firmy. Pytanie tylko, jak zarządzać sprzedażą podczas pracy zdalnej, by utrzymać ten trend?

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Specyfika pracy w dziale sprzedaży

Dział sprzedaży jest w przedsiębiorstwach jednym z najważniejszych. To on zarabia na bieżące koszta i utrzymanie firmy. W dużej mierze jest to również sektor analityczny. Zarządzanie nim opiera się przede wszystkim na liczbach – założeniach i ich przełożeniu na faktyczne efekty sprzedaży. To ciągła analiza czynników, które na nie wpływają, a także motywowane zespołu do osiągania wyznaczonych celów.

Nie dziwi więc to, że managerowie czują ciągłą potrzebę kontaktu i komunikacji z poszczególnymi pracownikami. To zapewnia im poczucie kontroli nad realizacją założeń, z których później również są rozliczani przez swoich przełożonych.

Najważniejsze trendy w HR

Jak zarządzać sprzedażą podczas pracy zdalnej?

Wielu z nich zastanawia się więc, jak zarządzać sprzedażą podczas pracy zdalnej tak, by nie stracić efektywności. Przede wszystkim potrzeba sporej dozy zaufania. Ponadto, warto również usystematyzować działanie.

Oto kilka przydatnych wskazówek dla managerów:
1. Dobrze jest zaplanować regularne spotkania z członkami zespołu. Ważne jest, aby poświęcić czas na osobiste interakcje w grupie i nie traktować rozmów online jako sztywnych ram kontaktu
2. Warto korzystać z grupowych spotkań wideo tak często, jak to możliwe. Mają one wiele zalet, nawet jeśli przeprowadzane są tylko raz w tygodniu
3. Spotkania powinny być przeprowadzane zgodnie z planem. Kamery obowiązkowo powinny być włączone, a plan wyświetlony na ekranie
4. Ciekawym rozwiązaniem jest również wprowadzenie kontrolowanej presji na pracowników. Warto ich uprzedzić, że będą oni pytani o opinie na temat poszczególnych elementów spotkania, co nie tylko pozwoli na zachowanie koncentracji, ale również wpłynie na przygotowanie zatrudnionych do zebrania
5. Ustalenie jasnych oczekiwań pozwoli na wyznaczenie standardów, których muszą przestrzegać sprzedawcy

50 procent sprzedaży w firmie dowozi tylko 10 procent handlowców. Skąd to wynika? Prawo Price’a

6. Przede wszystkim należy jednak zainwestować w zasoby. Jeśli chce się skutecznie zarządzać zdalnym zespołem sprzedaży, trzeba zapewnić w narzędzia, które pasują do środowiska pracy. Na dłuższą metę praca na laptopie nie wystarczy. Klawiatura, monitor, drukarka i materiały biurowe to podstawa, aby pracownik czuł się komfortowo
7. Warto również zburzyć sztywne „mury” zawodowe. Dobrze jest dzwonić do pracowników bezpośrednio choćby przez FaceTime czy WhatsApp, aby na bieżąco omawiać działanie danego dnia

Najważniejsze trendy w biznesie 2021

8. Nie wolno zapomnieć o empatii. Kryzys koronawirusowy mocno oddziałał na każdy sektor, w tym ten najważniejszy – ludzki. Tym bardziej liczy się więc obecnie zrozumienie trudnej sytuacji pracownika i stresu, który przeżywa
9. Niezbędne jest także ustawienie CRM w pozycji priorytetu. Należy w nim odnotowywać wszystko to, co ważne dla sprzedaży. Należy uczulić pracowników, by zwracali na to uwagę jeszcze bardziej niż zwykle
10. Pracę ułatwi również korzystanie ze wspólnego systemu kalendarzy, dzięki czemu można zobaczyć, kiedy inna osoba jest dostępna do pracy nad projektami lub planowania planów. Dobrze jest mieć wiedzę na temat tego, co robią inni, zwłaszcza kiedy nie można ich zobaczyć

NSC Director
13 maja 2021
DoubleTree by Hilton Warszawa

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>