NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
strategie przywództwa
Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności
10 maja 2021
Leady gorące, ciepłe i zimne. Jak nimi zarządzać?
12 maja 2021

Jak szybko zwiększyć konwersję? Poznaj 8 sposobów

Jak szybko zwiększyć konwersję

Sprawianie, że ludzie czują się, jakby mogli stracić wspaniałą okazję to potężny sposób na zwiększenie sprzedaży. Jak szybko zwiększyć konwersję? Poznaj 8 sposobów.

Pytanie o to, jak szybko zwiększyć konwersję, to podstawa rozważań każdego sales managera. To on implementuje dobre wzorce i pokazuje podwładnym, w jaki sposób sprzedawać, by być skutecznym. Jest kilka sposobów na to, by szybciej zamykać sprzedaż.

Zaoferuj coś, czego ludzie chcą

Sprzedaż działa dobrze wtedy, gdy produkt lub usługa jest czymś, od czego ludzie aktywnie poszukują. Jeśli ktoś nie jest zainteresowany daną rzeczą, wszystkie ograniczone czasowo oferty na świecie nie sprawią, że będzie jej chciał. „Pilność” wzmacnia już obecne poczucie chęci posiadania czegoś. Ona jej jednak nie tworzy i należy o tym pamiętać również podczas kierowania ruchu do swojej witryny.

Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności

Wyznacz termin

Jak szybko zwiększyć konwersję? Jeśli potencjalni klienci wiedzą, że nie ma pośpiechu z zakupem produktu lub usługi, jest bardziej prawdopodobne, że odłożą zakup, aby rozważyć jego zalety i wady. Przez to mogą po prostu zapomnieć o nim na zawsze. Należy stworzyć zachętę do podjęcia działań, prowadząc sprzedaż i reklamując oferty przez ograniczony czas. Jednym ze skutecznych sposobów wywierania presji czasu jest użycie licznika w witrynie. Pokaże on internautom, ile dni, godzin i minut mają na podjęcie decyzji.

Najważniejsze trendy w HR

Stwórz niedobór

Im mniej produktu lub usługi, tym więcej ludzi tego chce. Jeśli potrafi się podkreślić, jak unikatowy jest produkt lub usługa – lub przynajmniej stworzyć złudzenie, że wkrótce się skończy – można skłonić ludzi do kliknięcia przycisku „kup” zanim zrobi to ktoś inny. W przypadku firm zajmujących się handlem elektronicznym jednym z powszechnych sposobów jest ogłoszenie, że w magazynie pozostała tylko określona liczba pozycji. Jeśli natomiast sprzedaje się usługę, można sprawić, że ta sama zasada zadziała, przyjmując tylko określoną liczbę klientów każdego miesiąca.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Używaj właściwych słów

Mocny tekst reklamy i przekonujące wezwanie do działania (call to action) mogą mieć decydujący wpływ na to, czy użytkownicy dokonają zakupu, czy klikną. Słowa związane z czasem są szczególnie przydatne do wywoływania poczucia „pilności””

Teraz.
Pośpiesz się.
Tylko jeden raz.
Ostatnia szansa.
Zanim to zniknie.
Tylko dziś.
Ograniczony czas.
Natychmiast.
Nie przegap tej okazji.

Jak wizerunek marki wpływa na sprzedaż?

Zaoferuj premię motywacyjną

Oprócz głównej oferty warto dać klientom dodatkową zachętę do szybkiego działania. Można zaoferować bezpłatną wysyłkę przez ograniczony czas lub podarować pierwszym 10 kupującym prezent niespodziankę.

50 procent sprzedaży w firmie dowozi tylko 10 procent handlowców. Skąd to wynika? Prawo Price’a

Pisz mocne tematy do swoich e-maili

Jak szybko zwiększyć konwersję? Skorzystaj z tematu e-maila marketingowego, aby podkreślić poczucie rzadkości lub pilności oferty. Słowa związane z czasem, takie jak te wymienione powyżej, lub wyraziste czasowniki określające działania najbardziej przyciągają uwagę ludzi. Im wyraźniej przekazujesz swoją wiadomość, tym bardziej prawdopodobne jest, że subskrybenci otworzą wiadomość e-mail (a następnie odwiedzą witrynę).

Trzy trendy przywództwa 2021 roku

Użyj liczb

Liczby to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi ludzi i uatrakcyjnienie oferty. To one pomagają wzmocnić poczucie niedoboru – na przykład „jeszcze tylko 3 w magazynie!” Sprawdzą się również przy informowaniu klientów, ile innych osób kupiło produkt lub usługę.

Najważniejsze trendy w biznesie 2021

Użyj ciepłych kolorów

Kolory i psychologia są ze sobą ściśle powiązane. Badania przeprowadzone przez HubSpot potwierdzają pogląd, że używanie ciepłych kolorów (czerwonego, żółtego i pomarańczowego) dla przycisków wezwania do działania może stworzyć poczucie pilności, które napędza działanie.

NSC Director
16 września 2021
DoubleTree by Hilton Warszawa

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>