Jak skutecznie sprzedawać? Techniki sprzedaży, które pozwalają odnieść sukces

Akademia Rekomendacji Partnerem Strefy Networkingu
Kwiecień 18, 2018
Odkryj swój gen sprzedawcy
Maj 17, 2018

Jak skutecznie sprzedawać? Techniki sprzedaży, które pozwalają odnieść sukces

Zastanawiasz się czasem, czemu Twoja sprzedaż, nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Za często słyszysz: nie dziękuję, skontaktuję się, nie mam czasu na rozmowę? To czas, żeby przeanalizować swoje umiejętności i wprowadzać kilka zmian, które pozwolą Ci poczuć satysfakcję z efektownie realizowanego celu sprzedażowego.

Każdego dnia sprzedajemy: nie tylko mamy tu na myśli życie zawodowe, ale i kwestie prywatne. Sprzedajemy siebie w relacji ze współpracownikami, partnerem, sprzedajemy nawet swoją wiedzę podczas spotkań ze znajomymi.

Sprzedaż to umiejętność, która nigdy nie zaniknie. Im lepiej zaplanujesz swój proces sprzedaży, tym skuteczniejszym będziesz sprzedawcą a w efekcie będziesz efektywniej realizował cele sprzedażowe a co za tym idzie, więcej zarabiał.

Poniżej prezentujemy pięć praktycznych wskazówek odnoście sprzedaży:

1. Zaangażowanie
Tylko wierząc w swój produkt, jesteś w stanie go sprzedać. Musisz być zaangażowany, co powinno przejawiać się w Twoim tonie głosu i postawie. To widać, kiedy praca jest dla Ciebie przyjemnością, a kiedy złem koniecznym.

2. Nie tylko mówić
Pułapką dla handlowców jest nadmierna gadatliwość. Dobry handlowiec powinien też być nastawiony na słuchanie, aby wczuć się w potrzeby i oczekiwania potencjalnego kontrahenta. Prezentacja produktu to jedno, ale właściwa kontrargumentacja to drugie. W momencie pojawienia się wątpliwości, pytań ze strony klienta, sprzedawca powinien w porę zareagować. Właściwa analiza rynku otworzy Ci drzwi do udanej transakcji.

3. Język korzyści – klucz do sukcesu
Wiara w produkt nie jest w stanie sama przenosić góry. Ważne jest, żeby potrafić zaprezentować wszystkie zalety I zastosowanie omawianego produktu – językiem korzyści. Masz przekonać swojego klienta, ze potrzebuje właśnie tej rzeczy, że jest najwłaściwszą odpowiedzią na jego potrzeby.

4. Nie wywieraj presji
Desperacja i presja w przypadku sprzedaży jest wyczuwalna na kilometr. Podczas rozmowy nie bądź zbyt nachalny i nerwowy, rozmowa z klientem zarówno dla Ciebie, jak i dla kontrahenta ma być przyjemnością.
Będziesz wówczas bardziej wiarygodny i wzbudzisz większe zaufanie, co w efekcie może zakiełkować podpisaną umową.

5. Personalizacja

Każdy klient lubi spersonalizowane podejście. Rozmowę z nim należy traktować indywidualnie, daje to poczucie wyjątkowości.

//]]>