NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
nsc hotels
Pierwsza edycja NSC Hotels za nami!
9 października 2020
National Sales Congress Director
National Sales Congress Director – stań się liderem przyszłości! [PROGRAM]
13 października 2020

Jacek Walkiewicz: motywacja jednym z najważniejszych kluczy do efektywnej sprzedaży

Jacek Walkiewicz

W czwartek 8 października odbywał się pierwsza edycja National Sales Congress Hotels. Wykład otwierający wygłosił Jacek Walkiewicz – znakomity polski mówca i ekspert od biznesu. Powiedział o tym, co jest prawdziwą mocą sprzedaży i o roli, którą spełnia motywacja w procesie handlowym.

Prelegent podkreślił, że składowych osiągnięcia sukcesu sprzedażowego jest kilka. Jedną z nich jest produkt i jego znajomość. Inną natomiast ciągłe szkolenia, zwiększanie bazy wiedzy, modyfikowanie grupy kontaktów docelowych i działanie w imię własnego rozwoju. Wskazał, że dominującym czynnikiem, który ma wpływ na efektywność handlową jest jednak motywacja.

– Pewnie nawet więcej niż 50 procent sukcesu sprzedażowego kryje się w motywacji. Dane orientacyjne pokazują jedynie pewien trend. Obawiam się jednak, że gdybyśmy dokładnie zbadali rynek, to okazałoby się, że motywacja i nastawienie, która wiąże się z chęcią do nauki i poznawania produktów, to więcej niż 50 procent składowych sukcesu sprzedażowego. Przekłada się ona na pozytywne nastawienie do siebie, produktu, firmy i klienta. Jest ona jednym z najważniejszych kluczy do sprzedaży – przyznał Jacek Walkiewicz.

„Ważna jest wizja”

Wykonywanie tych samych obowiązków, stagnacja i obecna sytuacja gospodarcza na świecie nie napawają optymizmem. Dla wielu są one demotywujące i podcinają skrzydła, co szczególnie odbija się na efektywności pracowników działów handlowychWażna jest długoterminowa wizja swojego życia. Powinny się w niej kryć nie tylko pragmatyczne wyznaczniki, ale również marzenia, plany i pragnienia. To ona napędza ludzi. Ci, którzy są zadaniowi i wcześniej uprawiali sport, a następnie idą do działów sprzedaży, osiągają bardzo dobre rezultaty. Są nastawieni na podnoszenie sobie poprzeczki i realizowanie różnych zadań. Nie zadają sobie pytań „czy chcę” i „czy nie chcę”, a po prostu widzą metę i do niej biegną. Każdy może w którymś momencie swojego życia na nowo zbudować sobie wizję tego, co chce osiągnąć i z niej czerpać siłę do pójścia w drogę – dodał Walkiewicz.

Co więc zrobić, by osiągnąć sukces w sprzedaży? – Jest coś, co powoduje, że rusza się w drogę i coś, co sprawia, że wykonuje się na niej kroki, które są niezbędne do dojścia do celu. Uważam, że w codzienności bardzo ważne są nawyki. One powodują, że nie trzeba myśleć, co należy zrobić – po prostu się to wykonuje. W sprzedaży wykonuje się telefony, aktualizuje się bazę danych. Jeśli jest to nawykowe, to zdejmuje z ramion pewien aspekt decyzji – przyznał prelegent NSC Hotels.

„Otwartość do zmian i elastyczność są kluczowe”

Sytuacja zdrowotna na świecie zaskoczyła wielu. Szczególnie oddziałała ona na branżę hotelową, która przez pewien czas nie mogła prowadzić działalności. Zmieniły się nawyki konsumentów, ale także ich portfele. Co zrobić, by poradzić sobie ze zmianami, które tak boleśnie dotknęły wiele sektorów gospodarki?

– Wszyscy jesteśmy w momencie nowym. Bardzo trudno jest znaleźć odpowiedź na pytanie, jak się zachować w tej sytuacji. Wiemy, że każda firma może znaleźć się w trudnym momencie w zależności od zewnętrznych okoliczności. Są chwile, kiedy przedsiębiorstwa się zmieniają, rynek danych produktów ewoluuje. Dziś nakłada się na to jeszcze sytuacja globalna. Otwartość do zmian i elastyczność są kluczowe, bo w każdym momencie można się znaleźć w żółtej strefie i wszystkie postanowienia sprzed miesiąca będą nieaktualne. To zawsze miało miejsce, ale według mnie nie występowało w tak wielkiej skali. W każdej sytuacji każdy musi się odnaleźć ze swoją własną metodą do bycia skutecznym. Walka na rynku jest bardziej zdecydowana, a biegnięcie do „mety” bardziej dramatyczne niż było kiedyś – tylko pierwszy wygra – zakończył Jacek Walkiewicz.

//]]>