NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Nowa rzeczywistość, nowa branża eventowa. Jej drugie imię to „bezpieczeństwo”
14 sierpnia 2020
Cechy idealnego managera – jaki powinien być, by zwiększyć efektywność zespołu?
17 sierpnia 2020

Hotelowe gwiazdki, czyli jak doprowadzić obiekt na sam szczyt?

Hotelowe gwiazdki

Oceny jednych determinują zachowanie innych. To sprawdza się również w branży hotelarskiej, w której bardzo dużo zależy od ewaluacji usług. Hotelowe gwiazdki – za co są przyznawane i jak doprowadzić obiekt na sam szczyt?

Profesjonalnie nadanie hotelowych gwiazdek poszczególnym obiektom to ich kategoryzacja. Służy ona temu, by konsumenci nieco łatwiej mogli się zorientować, w jakie udogodnienia wyposażony jest hotel i jaki obowiązuje w nim standard. Zasada jest prosta – im więcej odznaczeń, tym wyższy poziom obiektu i więcej luksusu. Wspomniana kategoryzacja jest ściśle regulowana przez polskie prawo, by zachować maksymalny obiektywizm oceny. Uwaga – sprawa wygląda inaczej w kodeksach międzynarodowych. Hotel trzygwiazdkowy w Polsce niekoniecznie będzie w tym samym standardzie co ten z Izraela.

Hotelowe gwiazdki – systematyka

Jedna gwiazdka

To obiekty turystyczne i w podstawowym standardzie. Co można w nich znaleźć? Łóżko, szafkę, szafę, krzesło i umywalkę. Zazwyczaj w tego typu obiektach łazienki i toalety są wspólne dla dwóch lub większej liczby pokoi. Goście nie powinni się spodziewać ani telewizorów, ani żadnych innych udogodnień – na przykład czajnika. To miejsca tanie, których powierzchnia wynosi co najmniej 8 m2.

Dwie gwiazdki

To oznaczenie otrzymują obiekty o średniej klasy pokojach. Ich powierzchnia musi być większa niż w przypadku jednogwiazdkowych o metr i obowiązkowo muszą posiadać telewizor, dostęp do łazienki czy też internet. Dodatkowym atutem są podstawowe kosmetyki pielęgnacyjne. Recepcja obiektu powinna być wyposażona w terminal kart płatniczych i być czynna 24 godziny na dobę.

Trzy gwiazdki

Największą różnorodność w kategoriach znaleźć można właśnie w przypadku obiektów trzygwiazdkowych. Dlaczego? Ponieważ pokój musi mieć co najmniej 10 m2, posiadać wszystkie udogodnienia niższych klas, zestawy do czyszczenia odzieży, notatniki, wodę butelkowaną, ręczniki, a sam obiekt musi posiadać własną restaurację lub korzystać na stałe z obsługi placówek w pobliżu. Obowiązkowym punktem są również śniadania, a nawet salony spa!

Cztery gwiazdki

Oferta tego typu obiektów stoi na najwyższym poziomie. To już nie tylko możliwość skorzystania ze śniadań na miejscu, ale pełna oferta restauracyjna. Oferta spa jest rozwinięta o masaże, sauny, jacuzzi, a same obiekty położone są w atrakcyjnych lokalizacyjnie miejscach. Oferują dostęp do klubów nocnych, sal konferencyjnych, a zmiana bielizny pościelowej odbywa się w nich każdego dnia.

Pięć gwiazdek

Pokoje w tym standardzie rozpoczynają się od 14 m2. W ofercie obiektów są baseny i indywidualna obsługa gości.

Jak doprowadzić hotel na sam szczyt?

Przede wszystkim należy mierzyć siły na zamiary. Jeśli hotel nie był budowany z myślą o przynależności do danej kategorii, trzeba będzie solidnych zmian, by trafił do klasyfikacji wyżej. Największe różnice najmniejszym kosztem osiągnąć można pomiędzy drugą a trzecią kategorią. Wystarczy wprowadzenie dodatkowych udogodnień dla pokoi, by te mogły być zapewnić awans. Jakie to udogodnienia? Klimatyzacja, suszarka do włosów, odświeżacz, minibar, a także dużo częstszy room service.

Wiele dobrego zrobi też troska o klienta. Bilecik powitalny albo drobny upominek w postaci czekoladek, innych firmowych słodyczy czy też bonu do hotelowego spa pozostawi bardzo dobre wrażenie i sprawi, że klient z o wiele większą chęcią wróci po więcej.

Najważniejsze kwestie dotyczące branży hotelarskiej omówione zostaną również podczas National Sales Congress Hotels. Zarejestruj się już teraz! 

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

//]]>