NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Mistrzowskie strategie sprzedaży
Zwiększ zysk i poznaj mistrzowskie strategie sprzedaży. Dołącz do NSC Wrocław
8 września 2021
Marketing
NSC Marketing Wsparcia Sprzedaży. Sprawdź program wydarzenia
8 września 2021

Hotele wypoczynkowe w lecie na plus. Jest jednak obawa o jesień

Hotele

Hotele i okres letni to zyski. Obiekty, dzięki zmniejszeniu obostrzeń, mogły działać płynnie i starać się odrabiać straty z pandemii. Rząd przestrzega jednak przed czwartą falą i zapowiada ograniczenia. To powoduje duże obawy o jesień.

Lipiec był kolejnym miesiącem, w którym odnotowano poprawę wyników operacyjnych hoteli. Dokonano tego mimo pomimo utrzymania limitu 75 procent dostępnych pokoi w co nie wchodziły osoby zaszczepione. Według Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego 75 procent obiektów odnotowało średnią frekwencję powyżej 40 procent, a ponad połowa powyżej 60 procent. Utrzymała się jednak tendencja głównego wzrostu wśród obiektów pozamiejskich.

Branża hotelarska w kryzysie. Straty mogą sięgać 500 milionów w miesiąc!

Jest również wyraźna różnica w wynikach hoteli głównie dla gości biznesowych a tych kurortowo-wypoczynkowych. W tej drugiej grupie obłożenie powyżej 40 proc. odnotowały wszystkie obiekty, w tym 81 procent hoteli miało frekwencję powyżej 60 procent. W przypadku obiektów biznesowych, frekwencję powyżej 40 procent odnotowało 60 procent, z tego w 19 procent obiektów obłożenie przekroczyło 60 procent.

Hotele w obawie o jesień

Od kilku tygodni zapowiedzi rządu odnoszą się do nawarstwiającej się czwartej fali pandemii. Wraz z nią mają powrócić obostrzenia, choć tylko dla osób niezaszczepionych. To przekłada się również na obawy związane z powakacyjną mobilizacją klientów. Szczególnie dotyka to segmentu biznesowego, który wysoce uzależniony jest zarówno od możliwości podróżowania, jak również współistnienia z konferencjami i wydarzeniami branżowymi.

Sytuacja branży hotelarskiej w pandemii. Pierwsze zyski dopiero w 2022 roku?

We wrześniu prognozy obłożenia są na niższym poziomie, a jego rozkład bardziej równomierny: 33 procent hoteli szacuje frekwencję na poziomie nie wyższym niż 20 procent, kolejna 1/3 nie przekracza 40 proc., a powyżej tego wskaźnika obłożenie deklaruje kolejna 1/3 obiektów. Październik to jednak na razie obraz dużej niepewności. Blisko 75 procent hoteli wskazuje na obłożenie poniżej 20 procent, z tego aż 30 procent poniżej 5 procent. We wszystkich trzech miesiącach odsetek hoteli, które pozostaną lub planują zamknięcie nie przekracza 2 procent.

National Sales Congress Hotels
24 listopada 2021, Warszawa
ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ

Partnerami wydarzenia są IGHP, Hotelmania i Merizon.

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

//]]>