NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
wsparcie sprzedaży
Dlaczego wsparcie sprzedaży jest niezbędne?
1 września 2021
Mistrzowskie strategie sprzedaży
Zwiększ zysk i poznaj mistrzowskie strategie sprzedaży. Dołącz do NSC Wrocław
8 września 2021

Dlaczego wybierając CRM należy postawić na Platformę CRM HubSpot?

CRM – kula u nogi albo rozwiązanie, które faktycznie wspiera sprzedaż. Niestety często jest tym pierwszym. Mając system CRM często nie widzimy w nim wartości, jaką może przynieść nie tylko osobom zarządzającym sprzedażą ale przede wszystkim samemu sprzedawcy.
Z drugiej strony jeżeli stoimy przed wyborem systemu CRM to widzimy przed sobą dużego słonia, czyli miesiące pracy, ryzyko odrzucenia i niepotrzebnej straty cennego czasu i pieniędzy. To wszystko często wynika z tego, iż system CRM kojarzy się nam z opasłym rozwiązaniem IT. Czasy się jednak zmieniły i zmieniło się również podejście do samych systemów CRM. Zmianę tą najlepiej ilustruje rozwiązanie CRM oferowane przez HubSpot.


HubSpot CRM – Czasy CRM jako narzędzia dedykowanego tylko dla sprzedaży się skończyły

CRM czyli Customer Relationship Management. Czy za relację z klientem odpowiada tylko sprzedaż? A gdzie marketing? A gdzie obsługa klienta? Przeważnie na innych swoich systemach odseparowanych od CRM dla sprzedaży. I tu trzeba zadać sobie pytanie. Czy możemy dobrze zarządzać relacją z klientem jeśli:
– sprzedaż nie ma wiedzy o tym skąd pochodzi klient? Jakimi produktami się na stronie www interesował, czy oglądał cennik, jaką reklamę w Google kliknął? Czy czyta nasze newslettery? O ile lepiej byłoby się przygotować do budowy relacji z klientem mając takie informacje?
– sprzedaż nie ma wiedzy czy nowych klient jest poprawnie wprowadzany w rozwiązania firmy przez dział obsługi klienta? Nie wie również czy klient zgłaszał reklamacje i czy otrzymał satysfakcjonujące rozwiązanie? Czy można sprawnie budować relację nie mając wiedzy o tym, jak jest obsługiwany klient przez naszą firmę? Czy mając wiedzę o otwartych sprawach moglibyśmy lepiej przygotować się do potencjalnej rozmowy dotyczącej np. dosprzedaży jakiś usług czy produktów?

HubSpot to nie tylko system CRM to PLATFORMA CRM dedykowana dla wszystkich działów zaangażowanych w kontakty z klientami – dla marketingu, dla sprzedaży i dla obsługi klienta. Zespoły pracują na jednej bazie klientów, mają wspólne raportowanie, automatyzację procesów (leady z marketing trafiają od razu do sprzedaży, zamknięta transakcja powoduje uruchomienie procesów wprowadzania klienta w firmie). PLATFORMA CRM HubSpot ułatwia przepływ informacji i niweluje tym samym ogrom prostych, rutynowych czynności, związanych do tej pory z pracą na wielu systemach.


Wybierając CRM wybierz PLATFORMĘ CRM a nie System CRM – nie buduj w firmie złatanego z różnych rozwiązań Frankensteina

Podejmując decyzję o wyborze systemu CRM dla działu sprzedaży, zastanów się czy nie budujesz w swojej firmie silosowego rozwiązania, które trzeba będzie zszyć z marketingiem i obsługą klienta sznurkami jak przysłowiowego potwora Frankensteina. Sprawdź czym się kierować wybierając nowoczesny system CRM dla swojego działu sprzedaży.

//]]>