NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Branża hotelarska
Branża hotelarska i światełko w tunelu? 70 procent gości chce jeszcze w tym roku wrócić do hoteli
2 października 2020
Informacje organizacyjne NSC Hotels
6 października 2020

Dane. Sprzedaż B2B, czyli o aktywnych działaniach opartych na danych

dane nsc

Nowa rzeczywistość. Tęsknie patrzymy na milczące telefony i wyczekujemy dźwięku przychodzącego zapytania. Aby dalej działać musimy się w działach sprzedaży przeorganizować, przeprofilować, jeszcze bardziej niż kiedykolwiek skupić się na aktywnym pozyskiwaniu klientów. Teraz liczyć się będą przede wszystkim umiejętności nawiązywania kontaktów, kompetencje takie jak pewność siebie, otwartość, umiejętność znalezienia pretekstu do rozmowy itd. oraz ….DANE, czyli fundament dla aktywnego działania w żmudnym procesie budowania trwałych relacji i zaufania.

dane

Wiedza o planach, potrzebach, historii współpracy czy potencjale eventowym naszego kliencie stała się walutą, która da nam przewagę konkurencyjną. Będzie również zaczątkiem do współpracy opartej na prawdziwym profesjonalizmie.

Dane – skarb handlowca

Powinniśmy móc w łatwy sposób dotrzeć do informacji czy i kiedy klient wysyłał do nas zapytanie,  a także kiedy była ostatnia realizacja i jakie są preferencje klienta. Co więcej istotne jest za ile kupuje, kiedy i w jakiej sprawie kontaktowaliśmy się z jego firmą, oraz czy/kiedy i dlaczego klient powiedział nam „nie, dziękuję”.

dane

Chcąc podjąć kontakt – ze „starym” czy nowym klientem, musisz wiedzieć do kogo chcesz dotrzeć i dlaczego. Historia klienta i kontaktów to MUST HAVE sprzedaży aktywnej! To kopalnia inspiracji do podjęcia czy kontynuacji kontaktu.

Pamiętajmy, że w nowej rzeczywistości słowo „Nie dziękuję” będziemy słyszeć zdecydowanie częściej. Sprzedając aktywnie ważne jest, aby nauczyć się analizowania każdej rozmowy, aby wyciągać te aspekty, w których w danym momencie byliśmy świetni i tym samym doskonalić swoje umiejętności. Będziemy musieli mieć „grubą skórę”, aby nie odbierać za każdym razem słowa NIE jako klęski. Aby zminimalizować to NIE i słyszeć jak najczęściej TAK lub proszę zadzwonić za tydzień, potrzebujemy dobrego przygotowania się do rozmowy na postawie danych.
Ten trudny czas wymaga od nas szybkiej reakcji i dostosowania się! Sprzedaż aktywna oparta na badaniu potrzeb i wiedzy o kliencie to teraz podstawa.

Blanka Retmańska-Man www.horecaidea.pl

artykuł sponsorowany

//]]>