NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ

Branża hotelarska i światełko w tunelu? 70 procent gości chce jeszcze w tym roku wrócić do hoteli

mice
Nowa jakość w sprzedaży MICE
2 października 2020
dane nsc
Dane. Sprzedaż B2B, czyli o aktywnych działaniach opartych na danych
6 października 2020

Branża hotelarska i światełko w tunelu? 70 procent gości chce jeszcze w tym roku wrócić do hoteli

Branża hotelarska

Mimo trudnego dla właścicieli hoteli sezonu wakacyjnego, większość gości chce jeszcze w tym roku wrócić do tej formy wypoczynku. Branża hotelarska może liczyć na wsparcie?

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego informowała nie tak dawno, że aż 86 procent obiektów odnotowała znaczące spadki w przychodach przez okres wakacyjny. To istotne, bowiem lato to czas „żniw” dla większości obiektów. Ponadto, perspektywy na jesień nie były obiecujące. W tym okresie hotele znajdujące się w miastach liczyły na powrót konferencji biznesowych. Ponadto nadzieje wiązały także z  udostępnianiem lokum dla pracowników tymczasowych. Póki co liczba zakażonych w Polsce jednak rośnie, co nie zachęca do powrotu do normalności.

Firma Profitroom wspólnie z grupą hoteli z Polski zapytała ponad sześć tysięcy gości hotelowych, czy zamierzają jeszcze podróżować i korzystać z usług obiektów w 2020 roku. Z badań wynika, że prawie 70 procent z ankietowanych planuje wypoczynek w hotelach do końca roku. Co do wyjazdów służbowych, to zainteresowanych nimi jest tylko jedna piąta respondentów. – Okres od października do grudnia w polskim hotelarstwie do tej pory tradycyjnie opierał się na ruchu biznesowym, a w przypadku wypoczynku mówiło się o tzw. “niskim sezonie”. W dobie pandemii chcieliśmy zbadać jakie panują nastroje wśród gości i czego mogą spodziewać się hotelarze – wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom.

Do końca 2020 roku raczej krótkie wyjazdy

Badanie wykazało, że do końca roku goście indywidualni planują w większości podróże od dwóch do trzech dni. Inni decydować się będą na wyjazdy tygodniowe. Analitycy wskazują, że zainteresowaniem cieszą się jesienne terminy w październiku i listopadzie (odpowiednio 38 i 32 procent). Świąteczny „break” urządzić chce sobie co piąty ankietowany.

Sporą rolę przy podejmowaniu decyzji może odegrać bon turystyczny. Ponad 75 procent uprawionych do skorzystania z rządowego dodatku jeszcze nie wykorzystała świadczenia. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że wydał dopiero 816 milionów z wartego 3,5 miliarda złotych projektu.

Branża hotelarska liczy na przypływ odwiedzin jak na światełko w tunelu. – Duża niepewność co do wyjazdów służbowych, organizacji konferencji i kongresów oraz niewątpliwy spadek ruchu turystycznego osób z zagranicy nie napawa optymizmem. Hotele, które obecnie poddane są wielu niezależnym od nich wahaniom koniunkturalnym powinny otrzymać niezbędną pomoc. Wszystko po to, by ochornić miejsca pracy i prowadzonej działalności – komentuje Marcin Mączyński, sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Rynek hotelowy i najważniejsze kwestie dotyczące branży hotelarskiej omówione zostaną również podczas National Sales Congress Hotels. Zarejestruj się już teraz! 

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

//]]>