NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
sales
Jak zintegrować sales managerów w proces wdrażania innowacji?
19 listopada 2021
Kupowanie impulsywne
Kupowanie impulsywne. Jak wykorzystać je w zarządzaniu sprzedażą i zwiększyć zysk?
1 grudnia 2021

Automatyzacja obsługi Gościa

W sytuacji braku rąk do pracy oraz wzrostu roli technologii w relacji z Gościem warto przywołać brytyjskie badania, wedle których 49% hotelarzy inwestując w technologię skupia się na rozwiązaniach do generowania dodatkowego przychodu i poprawy efektywności operacyjnej.

 

Jeśli przyjmiemy założenie, że technologia ma w praktyce zwiększać przychód i marżę to na tak postawione cele należy odpowiedzieć automatyzacją działalności. Oprogramowanie i komputer nie potrzebują urlopów, nie chodzą na zwolnienia, nie mają życia osobistego. Dlatego 86% z 200 zapytanych przedsiębiorców hotelowych wskazuje automatyzację biznesu jako priorytet na następne 3 lata. Na to nakłada się trend zwany z angielskiego „order-in”, spotęgowany przez pandemię. Już w tej chwili rynek „zamawiania jedzenia on-line” osiągnął wartość 151,5 mld USD, z liczbą 1,6 mld użytkowników.

Dlatego należy rozważyć automatyzację obsługi Gościa, a przykładem jest automatyzacja przyjmowania zamówień na usługi gastronomiczne. W praktyce wygląda to tak, że robimy na internetowej stronie Hotelu link prowadzący do menu. Gość składa zamówienie przez „wirtualną obsługę”, tak jak to robi na co dzień przy zakupach on-line.

W 2020 r. Polacy w “on-line” dokonali zakupów na ponad 15,3 mld EUR, co oznacza w porównaniu do 2019 r. wzrost o 31,4%. To co wirtualne (zamówienie przez smartfon) ma stać się realne (przygotowanie i podanie jedzenia). W Chinach ten tryb sprzedaży nazywa się z języka angielskiego “O2O”, skrót od „On-line to Off-line”. W wolnym tłumaczeniu, to co jest rozpoczęte w przestrzeni cyfrowej ma być następnie zrealizowane w przestrzeni realnej: „ze smartfona na stół”.

Polacy kupują i będą kupować przez Internet, dlatego sprzedaż bezpośrednia przez „wirtualną obsługę” wpisuje się w trend panujący wśród Gości. Nudne zadania jak wystawianie rachunku czy zlecenia na kuchnię wykonuje automat, a pracownik ma czas na sprzedaż. Przenosząc proces zamówienia posiłku czy innej usługi na urządzenie Gościa można realizować sprzedaż bezpośrednią, dbając o promocję własnej marki. Z resztą punkt widzenia Gości prezentują brytyjskie badania, które wskazują, że 67% Gości z grupy „millenialsów” z większym prawdopodobieństwem zarezerwuje miejsce w obiekcie noclegowym, który uwzględnia w swojej ofercie zamawianie jedzenia „on-line”. Jeśli interesuje was szczegółowe opracowanie nt. Automatyzacji obsługi zamówień, to zapraszamy na stronę: https://koworg.com/Automatyzacja_Obsługi_Goscia.html lub na https://polskaizbahotelarzy.pl/Automatyzacja_w_hotelu.html

//]]>