NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
NSC Hotels
Działanie odpowiedzią na kryzys. To główna oś dyskusji NSC Hotels
7 lipca 2021
Hotels
Jedyny event o sprzedaży w branży hotelarskiej. National Sales Congress Hotels
16 lipca 2021

5 wielkich zmian w sprzedaży w ostatnich latach

sprzedaż

W ciągu ostatnich lat handlowcy B2B, managerowie sprzedaży i dyrektorzy firm zauważyli znaczącą roszadę w odniesieniu do roli sprzedawcy. Oto 5 rzeczy, które zmieniły się w sprzedaży w niedalekiej przeszłości.

Wiedza klienta jest nieporównywalnie większa niż wcześniej

Obecnie klient jest dużo bardziej świadomy, gdy kontaktuje się ze sprzedawcą. Produkty, funkcje, ceny, opinie innych – to wszystko jest dostępne online dla konsumenta jeszcze przed rozmową z handlowcem. To zasadniczo zmienia rolę sprzedawcy w procesie zakupu.

Paradygmat sprzedaży uległ zmianie

Klienci są pod wpływem ogromnej, wielokanałowej kombinacji – sprzedaż twarzą w twarz nie jest już dominującym sposobem komunikowania się z kontrahentami. Media społecznościowe, handel e-commerce czy eventy – wszystkie te kanały mają obecnie wpływ na konsumentów. Rolą managera jest więc dbanie, by we wszystkich tych płaszczyznach klient dostawach wysoce sprofilowane zachęty do zakupu.

Potencjał mieści się na dłoni

Świat stał się całkowicie cyfrowy. W dłoni każdego człowieka jest więcej mocy, informacji i potencjału niż kiedykolwiek wcześniej. Dawno minęły czasy papierowych broszur, umów i materiałów marketingowych. Technologia mobilna dała sprzedawcy możliwość natychmiastowego dostępu do ogromnej ilości informacji, a tym samym klientów.

Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności

Symbioza marketingu i sprzedaży

Granice między sprzedażą a marketingiem szybko się zacierają. Firmy i sprzedawcy, którzy akceptują tę fuzję, zyskują dużo więcej niż ci, którzy tego kroku nie zrobią. Marketing Wsparcia Sprzedaży rozwija się pełną parą. Warto więc na niego stawiać.

Najważniejsze trendy w HR

Klient nie potrzebuje tylko sprzedawcy

Klienci nie potrzebują już sprzedawcy, potrzebują przewodnika po branży. Oczekują poradnika turystycznego, pomagającego poruszać się po pytaniach, problemach i potencjalnych rozwiązaniach, nawet jeśli nie mają one nic wspólnego z podstawą handlową. Prawdziwi sprzedawcy już nie sprzedają, ale koncentrują się na pomaganiu klientom w podejmowaniu wartościowych dla nich decyzji.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

W ciągu ostatnich 5 lat wiele się zmieniło w zawodzie sprzedawcy, a kolejne zmiany nadchodzą. Firmy odnoszące sukcesy akceptują się do nich i dostosowują swoje działy sprzedaży. Umieszczają klienta w centrum dyskusji, koncentrując się na tym, jak mają na niego wpływ. Najlepszym przewodnikiem po roszadach jest National Sales Congress.

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>