NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
Co to jest outbound i czym się różni od inboundu?
25 października 2021
Najlepsze strategie marketingowe B2B po pandemii
27 października 2021

Lojalność klienta. Przewodnik do jej zbudowania

lojalność klienta

Ze wszystkich cech konsumenta sprzedawcy najbardziej cenią sobie jedną – lojalność klienta. Jak ją wywołać, a co ważniejsze – jak ją utrzymać?

Lojalni klienci to ci, którzy będą kupować produkty, nawet jeśli nie są na wyprzedaży, i którzy będą polecać ofertę znajomym. Każdy właściciel biznesu chce, aby grupa ta była wystarczająco duża, tak aby utrzymać firmę na powierzchni niezależnie od okoliczności.

Co to jest lojalność klienta i dlaczego jest ważna?

Lojalność klienta jest miarą tego, jak będzie z współpracować z daną firmą. Różne branże mają odmienne sposoby mierzenia lojalności, ale najbardziej podstawowym jest przyjrzenie się liczbie zakupów konsumenta od momentu zapisania go w bazie danych. Wielokrotni nabywcy są najcenniejszymi klientami. Choć mogą nie zostawiać majątku, to prawdopodobne jest, że z czasem dochody z ich zakupów przekroczą przychody dużych jednorazowych nabywców.

Lojalność klienta – sposoby jej budowania

Istnieje wiele innych korzyści z posiadania lojalnych klientów – bezpłatne reklamy przekazywane z ust do ust (tak zwany marketing szeptany), pozytywne recenzje online, stały dochód. Jak więc zbudować taką „wierną” bazę?

Najważniejsze trendy w HR

Poznaj swojego klienta i daj mu o tym znać

Jedną z najprzyjemniejszych rzeczy w kontaktach międzyludzkich jest to, że spotyka się kogoś raz, a następnym razem, gdy się go widzi, on pamięta imię i szczegół z ostatniej rozmowy. To przekłada się również na biznes. Firmy powinny dążyć do budowania relacji ze swoimi klientami.

Przy okazji urodzin klienta warto wysyłać życzenia „Wszystkiego najlepszego” i inne spersonalizowane e-maile na przykład z okolicznościowymi promocjami. Warto również być szczerym z lojalnym konsumentem. Przykład? Jeśli przechodzi się przez trudny okres w dostarczaniu przesyłek na czas, warto dać znać. Jeżeli chce się wypuścić na rynek nowy produkt również warto wysłać taką wiadomość do bazy, przy okazji oferując zniżki na zakup lub próbki.

Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności

Nagradzaj lojalność w programie lojalnościowym

I tu sposobów jest wiele. Jedni powiedzą, że dobre są karty. Nie zmienia to faktu, że wiele firm wybrało to rozwiązanie i klient zostaje z portfelem wypchanym plastikiem. Rozwiązaniem są więc aplikacje w telefonie. Skan przy każdych zakupach i punkty lojalnościowe, które można wymienić na gadżet lub darmowy produkt, się nabijają.

Bądź najlepszy w tym, co robisz

Łatwym sposobem na budowanie lojalności klientów jest po prostu bycie najlepszym. Dobra obsługa i jakość towaru to podobnie jak cena bardzo ważne czynniki determinujące zakup. Wielu konsumentów jest jednak w stanie zapłacić więcej, jeśli tylko będą zadowoleni z traktowania i poczują się wyróżnieni.

Dopasowanie się do potrzeb konsumentów to bardzo ważny element współpracy, a klienci widzą je również dzięki zachęcaniu do wyrażania opinii.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Zachęcanie klientów do wyrażania opinii

Opinie klientów idą w parze z lojalnością klientów. Dobre recenzje przyciągną nowych konsumentów do firmy. Dobra obsługa przekształci z kolei potencjalnych klientów w klientów, a zadowoleni klienci wystawią kolejne dobre recenzje.

Pierwszy krok? Upewnienie się, że każdy w firmie, który ma kontakt z klientem, zwraca uwagę na jego potrzeby i działa tak, aby zbić wszelkie obiekcje. Po rozwiązaniu problemów przy zakupie lub zakończeniu transakcji warto skontaktować się z klientem, aby zapytać go o wrażenia.

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>