Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Jak zaprojektować naklejki reklamowe by były skuteczne?

8 sierpnia 2023 naklejki reklamowe

Naklejki reklamowe z Twoją grafiką to produkty o szerokim spektrum zastosowań. Ich cena i trwałość sprawiają, że naklejki cieszą się niesłabnącą popularnością wśród firm z praktycznie każdej branży. Jak jednak je zaprojektować i o czym należy pamiętać, aby ta forma reklamy była skuteczna?

Druk naklejek reklamowych

Naklejki reklamowe zadrukowane zostają atramentem w technologii druku cyfrowego. Do produkcji naklejek z nadrukiem, drukarnia będzie potrzebować kilku podstawowych aspektów: wymiary i kształt naklejki, kolorystykę (w tym również rodzaju folii podłoża), nakład produkcyjny zamówienia i projekt etykiet.

Naklejki firmowe

Naklejki firmowe to świetny sposób na promocję swojego biznesu, szczególnie jeśli dopiero zaczynamy go rozwijać i zależy nam, by dotrzeć do jak największej ilości osób, ale jak najmniejszym kosztem. Naklejenie logo wraz z informacją reklamową o ofercie na produkcie znacznie ułatwia kontakt z firmą i zapewnia nowych klientów. Tego typu naklejki z nadrukiem możemy naklejać na:

  • samochody,
  • gadżety (naklejki wypukłe na długopisy, breloki czy laptopy),
  • witryny zewnętrzne,
  • a także ściany i podłogi (w formie tapety na ścianę lub podłogowe grube trudnościeralne wydruki).

Często stosuje się naklejki również przy takich działaniach marketingowych jak: konkursy, akcje promocyjne, konferencje czy targi.

Jest też możliwość wykorzystania naklejek do znakowania swoich produktów. Etykiety umieszczane na produktach to oryginalny sposób na komunikację z klientami. Warto zabezpieczyć trwałość nadruku poprzez zastosowanie poliuretanowej warstwy wypukłej, która to tworzy wyjątkowo trwałe i efektowne naklejki wypukłe.

Naklejki informacyjne

Naklejka informacyjna jest prostym i skutecznym sposobem na prezentację naszej oferty. Cenowo prezentuje się podobnie jak standardowe ulotki, ale jednak posiada ona możliwość przyklejenia w dowolnym miejscu i jest nośnikiem ważnych informacji kontaktowych wraz z logo firmy.

Innym typem naklejek reklamowych jest wydruk naklejek, które przedstawiają przyciągającą wzrok treść, zamiast podawać dane firmy. Logo firmy nadal znajduje się na naklejce, ale pojawia się w towarzystwie kolorowej grafiki lub chwytliwego hasła.

Aczkolwiek, projektując naklejkę, należy pamiętać, iż elementy graficzne są znacznie ważniejsze niż tekst – poza logiem i krótkim hasłem nie powinno być na etykiecie niczego więcej, nawet jeśli wymiary naklejek na to pozwalają. W przeciwny razie reklama będzie nieczytelna.

Drukowanie naklejek zazwyczaj odbywa się w formacie 50×50 mm, 90×50 mm, 40×40 mm lub 100×100 mm, aczkolwiek możesz wybrać inny rozmiar, dopasowany do Twojego projektu.

Naklejki na witrynie sklepowej

Naklejki drukowane na folii samoprzylepnej

Naklejki samoprzylepne cieszą się rosnącą popularnością. Ich największą zaletą jest fakt, że przyklejone w konkretnym i widocznym miejscu, utrzymują się tam przez długi czas. Ponadto, są niezwykle szybkie i łatwe w aplikacji. Te naklejki reklamowe mogą być w dowolnym rozmiarze. Do wycinania kwadratowych lub prostokątnych etykiet używa się gilotyny, natomiast jeśli chcemy osiągnąć bardziej nietypowe kształty, wtedy są wycinane na ploterze.

Rodzaje folii

Folia to materiał znacznie wytrzymalszy niż papier, a ponadto może być wzbogacany żywicą. Do wykonania naklejek reklamowych można wykorzystać kilka rodzajów folii samoprzylepnej. Należy pamiętać, że rodzaj wybranej folii do produkcji naklejek ma ogromne znaczenie. Do wyboru jest folia ploterowa i monomeryczna.

Folia ploterowa doskonale sprawdzi się przy tworzeniu precyzyjnych logotypów, kształtów, liczb i liter. Plotery o imponującej precyzji cięcia pozwalają oddać każdy detal. Dostępnych jest 12 kolorów folii – zarówno matowej, jak i błyszczącej. Jeśli potrzebujesz naklejek informacyjnych z logo firmy, godzinami otwarcia, logotypem lub monochromatycznym kształtem, wybierz naklejki z folii ploterowej.

Naklejki z folii monomerycznej można dociąć do dowolnego kształtu i zadrukować w dowolny sposób. Do wyboru są naklejki na folii matowej lub błyszczącej. Naklejki te są dobrej jakości i idealnie nadają się do oklejania biura, stoiska, produktów bądź też korespondencji firmowej.

Aby naklejki służyły nam jak najdłużej i były odporne na warunki atmosferyczne, warto zainwestować w druk naklejek z matowym lub błyszczącym laminatem ochronnym.

Warto wiedzieć, że naklejki reklamowe na folii transparentnej są drukowane w odbiciu lustrzanym.

naklejka na torebce papierowej

Naklejki wielkoformatowe One Way Vision

Wielkoformatowe naklejki reklamowe One Way Vision naklejane na witrynę sklepu lub biura czy też na szyby samochodu to idealna reklama, która nie tylko przyciągnie klientów, ale także zapewni osobom przebywającym we wnętrzu prywatność. Należy jednak pamiętać, aby wybrać folię odporną na szkodliwe warunki atmosferyczne – szczególnie na promieniowanie słoneczne. W przeciwnym razie kolory na reklamie szybko wyblakną. W związku z tym warto wybrać folię laminowaną, która jeszcze bardziej poprawia jakość ostatecznego produktu.

Naklejki reklamowe 3D

Naklejki 3D to wypukłe naklejki przeznaczone do eksponowania logo firmy lub do podkreślania najważniejszego elementu. Doskonale prezentują się na brelokach, przypinkach, długopisach, a nawet jako dodatek do telefonu komórkowego. Można je wręczać klientom jako niezobowiązujący prezent. Naklejka 3D może mieć dowolny kształt i jest często wybierana nie tylko przez wzgląd na wysoką jakość wykonania, ale także dlatego, że jest odporna na wilgoć, zmiany temperatury i promieniowanie słoneczne.

Naklejki wykonane według Twojego projektu

Naklejki są docinane w dowolnym kształcie i formacie, a sam druk nie wymaga skomplikowanych projektów – chyba, że właśnie tego potrzebujesz. Zamówienie na naklejki z własnym nadrukiem realizowane jest zazwyczaj w ciągu 2-5 dni. Wykorzystanie techniki druku cyfrowego pozwala na zakup naklejek w przystępnej cenie nawet przy niewielkim nakładzie.

Redakcja nationalsales.pl

Witamy na blogu nationalsales! Znajdziesz tutaj przede wszystkim dużo informacji o prawie pracy i marketingu, dzięki któremu wzniesiesz swoją firmę na wyżyny biznesu! Dowiedz się jakie są jego rodzaje i jak go odpowiednio prowadzić oraz jak efektywnie sprzedawać i wyróżnić się na rynku. Zapraszamy do lektury.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

kampanie Google Ads
lokalne SEO
Znaki towarowe

Jesteś zainteresowany reklamą?

Znaki towarowe