NOWA DATA NSC DIRECTOR CZYTAJ WIĘCEJ
trendy przywództwa
Trzy trendy przywództwa 2021 roku
3 maja 2021
strategie przywództwa
Strategie przywództwa – najważniejsze umiejętności
10 maja 2021

Najważniejsze trendy sprzedaży w 2021 roku

Najważniejsze trendy sprzedaży

Pandemia koronawirusa zmieniła cały świat, w tym zwyczaje zakupowe konsumentów. Jak się do nich dostosować? Poznaj najważniejsze trendy sprzedaży w 2021 roku.

2020 rok był długi. Był bogaty w wydarzenia, które miały znaczący wpływ na świat biznesu. Doszło do całkowitej restrukturyzacji sprzedaży, by dostosować się do nowych realiów koronawirusa. Kupujący stali się bardziej nieufni co do zasadności swoich wydatków i musieli ponownie przeanalizować decyzje zakupowe. Sprzedawcy z kolei musieli na to zareagować i zaoferować bardziej elastyczne rozwiązania, promujące ich własną sprzedaż. Powstał szereg nowych strategii, metod i technik sprzedaży; wiele z nich okazało się skutecznych. Które z nich prawdopodobnie pozostaną i zdominują świat sprzedaży nawet dłużej niż w 2021 roku? Najważniejsze trendy sprzedaży dostępne są poniżej.

Najważniejsze trendy w HR

Kreatywność to nowy hack sprzedaży

Najważniejsze trendy sprzedaży w 2021 roku nie mogą obyć się bez kreatywności. W obliczu kryzysu gospodarczego spowodowanego pandemią sprzedawcy muszą pracować dwa razy ciężej, aby ich firma utrzymała się na powierzchni. W takiej sytuacji poleganie na przypadku jest ryzykowne. Rynki stają się coraz bardziej zatłoczone. Zazwyczaj konkurencja napędza innowacje, więc to tylko kwestia czasu, aż konkurenci wymyślą nową koncepcję i uzyskają przewagę dzięki wprowadzeniu jej jako pierwsi. Jedynym realnym sposobem na wybicie się jest mądrzejsza, a nie cięższa praca.

Satysfakcjonująca sprzedaż i zmiana dostawcy? To częstsze niż Ci się wydaje! [RAPORT]

Sprzedawca powinien szukać rzeczy, które wyróżnią go na tle innych. Robienie czegoś odwrotnego do tego, co robią inne firmy, pozostawi niezatarte wrażenie. Nawet najmniejszy element strategii sprzedaży może pomóc wyróżnić się z tłumu. Jeśli chodzi o kreatywność, istnieje jednak cienka granica między głupotą a oryginalnością. Wysiłki muszą pozostać pełne szacunku do idei biznesu i być oparte na odpowiednim researchu. Nie można po prostu wdrożyć nowej koncepcji i oczekiwać, że zadziała. Należy określić grupę docelową i wymyślić coś, co ją do siebie przekona.

Wdrożenie kompleksowej automatyzacji sprzedaży

Niektóre trendy pozostają popularne przez lata. Mogą nawet nie pasować odpowiednio do innych aktualnych nowości, ale ze względu na ich znaczenie nie odejdzie się od nich. Przykładem tego jest automatyzacja sprzedaży.

Ona jest już raczej koniecznością, którą należy wdrożyć w biznesie, aby utrzymać przewagę konkurencyjną. Wiele osób mówi, że automatyzacja odrywa od kreatywności i personalizacji przy próbach skalowania procesów. Prawda jest jednak taka, że pozwala spędzać więcej czasu na wymyślaniu oryginalnych sposobów sprzedaży produktów i lepszej personalizacji ofert. Dlaczego? Ponieważ wszystkie rutynowe zadania są delegowane do dedykowanego oprogramowania. To oszczędność czasu i zasobów ludzkich. Dzięki temu zyski można przeznaczyć na dalszy rozwój.

Jak wizerunek marki wpływa na sprzedaż?

Sprzedaż oparta na wartości

Dawno już minęły czasy, kiedy można było cisnąć ofertę w twarz potencjalnego klienta i oczekiwać, że ją zaakceptuje tylko dlatego, że jest „tą, której nie można odrzucić”. W 2021 roku klienci są zmęczeni naiwnym traktowaniem, zwłaszcza w świecie B2B.

Jedynym sposobem na przyciągnięcie uwagi konsumentów i skłonienie do podjęcia decyzji o zakupie jest przekonanie ich, że ich zadowolenie jest ważniejsze niż zysk. Najprostszym sposobem, aby to udowodnić, jest obniżenie ceny produktu. Ten ruch jednak zmniejszy przychody. Zamiast więc zmieniać cenę, powinno się próbować zmienić sposób postrzegania oferty przez potencjalnych klientów. Jednym ze sposobów jest wdrożenie strategii sprzedaży opartej na wartościach.

50 procent sprzedaży w firmie dowozi tylko 10 procent handlowców. Skąd to wynika? Prawo Price’a

Dość często potencjalni klienci odrzucają ofertę, ponieważ uważają, że cena jest zbyt wysoka. Sprzedaż oparta na wartości pomaga przezwyciężyć ten problem. Wszystko, co należy zrobić, to zidentyfikować potrzeby i pragnienia potencjalnych klientów, a następnie dostosować do nich swoją propozycję. Tym samym sprawia się, że oferta jest atrakcyjna, ponieważ podkreślone są korzyści, jakie dzięki niej można uzyskać!

Sprzedaż społecznościowa jest podstawą

Wzrost popularności sprzedaży społecznościowej dowodzi, że pojęcie „oczywistej sprzedaży” wygasa. Jeśli chce się zwiększyć sprzedaż, trzeba być delikatnym i nienarzucającym się. W 2021 roku najważniejsze trendy sprzedaży to między innymi sprzedaż społecznościowa.

Zamiast próbować sprzedawać produkt tu i teraz, powinno się umieścić pomysł w głowach potencjalnych klientów i dalej go rozwijać. Social selling to udzielanie konsumentom odpowiedzi, zanim zadają pytanie. Najlepsza opcja? Kiedy zaczną wyszukiwać produkt, powinno się być pierwszą firmą, która przyjdzie im do głowy.

Najważniejsze trendy w biznesie 2021

Najpopularniejsze techniki sprzedaży społecznościowej w 2021 roku to:
– „słuchanie” społecznościowe poprzez posty monitorujące
– publikowanie treści związanych z potencjalnymi klientami
– aktywność grup LinkedIn

Źródło: nethunt.com

Trzy trendy przywództwa 2021 roku

NSC Director
16 września 2021
DoubleTree by Hilton Warszawa

Sprawdź nas także na Facebooku:

National Sales Congress

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Jak zmienia się przywództwo XXI wieku? O liderach w czasach kryzysu

//]]>