Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Jak zmniejszyć koszty reklamy w Google Ads bez utraty jakości ruchu?

23 sierpnia 2023 Jak zmniejszyć koszty reklamy w Google Ads

Wydatki na kampanie reklamowe w sieci Google Ads zwykle pochłaniają dośc dużą część firmowego budżetu. Jeśli są one dobrze przeprowadzone i zaaranżowane, to z pewnością nie można odmówić im efektywności. Jednocześnie, trzeba mieć na uwadze to, że istnieje kilka sposobów na to, by obniżyć koszty prowadzenia kampanii Google Ads, a jednocześnie nie tracić przy tym ruchu organicznego. Co więc warto zrobić, by ten cel osiągnąć?

Odpowiedni sposób określenia stawek kampanii Google Ads

System Google Ads daje przedsiębiorcom nieograniczone możliwości w kwestii manipulowania kampanią reklamową i dopasowania jej do swoich potrzeb. Marketingowcy, powinni więc wdrożyć konkretną strategię ustalania stawek i nakierować ją na konkretny cel. Każda ze strategii odnośnie zarządzania stawkami CPC może optymalizować je w odmienny sposób. Okazuje się, że kampanią i stawkami proponowanymi przez Google Ads można zarządzać na dwa sposoby:

  • manualnie – bez wątpienia pozwala to na zachowanie sporej kontroli nad stawkami i samą kampanią, aczkolwiek wymaga znacznie więcej uwagi i zaangażowania;
  • automatycznie – zautomatyzowanie procesu optymalizacji stawek jest wyjątkowo wygodne, aczkolwiek nie zawsze korzystne.

Z perspektywy współczesnego marketingu, śmiało można powiedzieć, że ręczne optymalizowanie stawek kampanii Google Ads daje znacznie większe korzyści. Dzięki temu można stale generować wysokiej jakości ruch, a jednocześnie skutecznie minimalizować koszty. Jeśli marketer nie ma w tym zakresie odpowiedniego doświadczenia, zawsze może on zwrócić się o pomoc do agencji marketingowej, która zaoferuje kompleksową obsługę kampanii, zgodnie z wytycznymi.

Obniżenie maksymalnej stawki CPC w Google Ads

To chyba jeden z najprostszych sposobów, na obniżenie kosztów reklamy w Google, przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu. Sprawdzi się to w momencie, kiedy dotychczas stawki CPC były utrzymane na wysokim poziomie. Wówczas ich obniżenie nie doprowadzić do utraty skuteczności kampanii reklamowej w Google Ads, a jedynie przyczyni się do zmniejszenia wydatków na promocję. Warto tu jednak mieć na uwadze fakt, że wiele zależy od jakości i efektywności samej kampanii. Jeśli do tej pory, utrzymywała się ona na wysokich pozycjach i generowała konkretny ruch, to obniżenie stawek z pewnością nie zaszkodzi. Jeśli jednak kampania reklamowa Google Ads nie była tak efektywna, jak od niej oczekiwano, wówczas taki proces może zaważyć na jej skuteczności.

Wybór jednego typu reklamy Google Ads

Wiadomo, że im więcej reklam i działań promocyjnych, tym skuteczniejszy może być marketing prowadzony w sieci Google. Jednak celem obniżenia kosztów reklamy, przy jednoczesnym zachowaniu jej efektywności, warto skupić się jedynie na jednym z jej typów. Decydując się np. na jednoczesny remarketing i kampanie w sieci można generować kliknięcia, jednak nie będą one jakościowe. Doprowadzą one do zwiększenia wydatków i obniżenia poziomu konwersji. Najlepiej zdecydować się na jeden typ reklamy i na bieżąco monitorować jej efektywność. Może to spowodować wzrost ruchu, a jednocześnie ograniczyć koszty.

Materiał zewnętrzny

Redakcja nationalsales.pl

Witamy na blogu nationalsales! Znajdziesz tutaj przede wszystkim dużo informacji o prawie pracy i marketingu, dzięki któremu wzniesiesz swoją firmę na wyżyny biznesu! Dowiedz się jakie są jego rodzaje i jak go odpowiednio prowadzić oraz jak efektywnie sprzedawać i wyróżnić się na rynku. Zapraszamy do lektury.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Telebimy cyfrowe: przyszłość reklamy LED
Jak prowadzić kampanię reklam
kampanie Google Ads

Jesteś zainteresowany reklamą?